Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Komunikācijas procesa definīcija | Gūst priekšstatu par komunikācijas procesu, uzzina jēdziena "komunikācija" dažādās definīcijas, veido izpratni par dažādām pieejām un teorijām komunikācijas zinātnē. |
2. | Komunikācijas procesa elementi | Komunikācijas procesa elementu būtība un savstarpējā mijiedarbība. |
3. | Komunikācijas līdzekļi | Priekšstats par komunikācijas procesā izmantotajiem līdzekļiem: verbālajiem, paraverbālajiem un neverbālajiem. |
4. | Komunikācijas veidi | Priekšstats par starppersonu, grupu, organizāciju un masu komunikāciju. |
5. | Plašsaziņas līdzekļi | Priekšstats par plašsaziņas līdzekļu veidiem, ņemot vērā to mērķus. |
6. | Manipulācijas metodes informatīvajā telpā | Zina un izprot jēdzienus "maldinoša informācija" un "dezinformācija", gūst priekšstatu par biežāk lietotajiem manipulācijas paņēmieniem. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jēdzienu izpratne | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Komunikācijas procesa elementu un to būtības izpratne. |
2. | Komunikācijas procesa elementi shēmā | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Trūkstošā komunikācijas procesa elementa noteikšana komunikācijas shēmā. |
3. | Mediju darbinieka pienākumi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Mediju darbinieku profesijas noteikšana atbilstoši to veicamajiem pienākumiem. |
4. | Nepatiesas informācijas noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Maldinošas informācijas un dezinformācijas atšķiršana. |
5. | Mediju auditorija. Apgalvojumu atbilstība saturam | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Teksta saturam atbilstošu apgalvojumu noteikšana. |
6. | Mediju auditorija. Teksta saturs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Tekstā atrodamo faktu saskatīšana un saistīšana ar atbilstošo jautājumu. |
7. | Komunikācijas veids | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Saziņas situācijā tēlotā komunikācijas veida noteikšana. |
8. | Grupas komunikācija | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Grupas komunikācijas veida noteikšana atbilstoši dotajai saziņas situācijai. |
9. | Komunikācijas mērķis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Formālas un informatīvas komunikācijas atšķiršana un saskatīšana saziņas situācijā. |
10. | Neverbālā saziņa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pareizā apgalvojuma noteikšana atbilstoši teksta saturam. |
11. | Leksiskie valodas līdzekļi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Publicistikas stila tekstam neraksturīgu leksisko valodas līdzekļu saskatīšana un noteikšana. |
12. | Nomeni teikumā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Patstāvīgo vārdu noteikšana teikumā, nomena jēdziena izpratne. |
13. | Sintaktiskās konstrukcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pareizi lieto pieturzīmes dažādu sintaktisko konstrukciju atdalīšanā, nosaka to veidu. |
14. | Salikta teikuma analīze | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Pieturzīmju lietošana saliktos teikumos, teikuma uzbūves noteikšana, teikuma atkarīgo un neatkarīgo teikuma daļu skaita noteikšana. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Neverbālie komunikācijas līdzekļi informācijas izteikšanā | Citi | vidēja | 2 p. | Izpratne par neverbālās komunikācijas līdzekļu izmantojumu informācijas nodošanai. |
2. | Palīgvārdi teikumā | Citi | vidēja | 2 p. | Palīgvārdu saskatīšana teikumā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Komunikācijas process | 00:20:00 | vidēja | 10 p. | Komunikācijas procesa elementi, līdzekļi un veidi. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Valodas līdzekļi komunikācijas procesā | 00:40:00 | vidēja | 25 p. | Dažādu valodas līdzekļu nozīme, uzdevums un identificēšana komunikācijas procesā. |