Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kristīgās baznīcas nozīme | Veido izpratni par baznīcas lomu un nozīmi viduslaikos. |
2. | Sabiedrības dalījums viduslaikos. Viduslaiku kārtu dzīvesveids un attiecības | Veido izpratni, kā viduslaikos baznīca pamatoja iedzīvotāju dalījumu kārtās; par kārtu pienākumiem; senjoru un vasaļu attiecībām. |
3. | Sabiedrības kārtas un ikdienas dzīve viduslaikos | Veido izpratni par bruņinieku, garīdzniecības, zemnieku un pilsētnieku dzīvesveidu un vērtību sistēmu. |
4. | Viduslaiku pilsēta un pilsētnieki | Veido izpratni par viduslaiku pilsētu un tās iedzīvotājiem. |
5. | Terminoloģija | Zina tematā lietotos jēdzienus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbs ar attēlu I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Pēta vizuālo informāciju; praktizējas izvērtēt vizuāla vēstures avota ticamības pakāpi, analizēt rekonstrukcijas detaļas, saistīt teorētiskas zināšanas ar attēla informāciju. Pamatojoties uz zināmiem faktiem un pieejamajām rekonstrukcijām, analizē viduslaiku dzīves sastāvdaļu - bruņinieku turnīru. |
2. | Darbs ar attēlu II | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Salīdzina viduslaiku pilsētu un ciemu ar mūsdienu pilsētu un lauku ciemu, lai secinātu, kādas pārmaiņas notikušas, laikam ritot. |
3. | Terminu pazīšana I | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Zina jēdzienu lietojumu. Aktualizē tēmā apgūto jēdzienu izpratni un izmantošanu. |
4. | Feodālās kāpnes | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina informāciju par feodālajām kāpnēm. Prot to pielietot. |
5. | Viduslaiku sabiedrības nodarbošanās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izvērtē dažādu viduslaiku kārtu un nodarbošanās pārstāvju pienākumus, iespējas un dzīvesveidu. |
6. | Baznīcas ietekmes cēloņi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attīsta prasmi grupēt cēloņus - ekonomiskus, sociālus, politiskus. |
7. | Baznīcas loma viduslaikos | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Izprot baznīcas nozīmi viduslaikos. Zina, kā kristīgā baznīca viduslaiku Eiropā ietekmēja visas dzīves jomas. Akceptē, kā Rietumu kultūrvēsturiskajā mantojumā ir iespējams saskatīt viduslaiku ieguldījumu. |
8. | Terminu pazīšana II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Jēdzienu lietošanas praktiskais uzdevums. Aktualizē tēmā apgūto jēdzienu izpratni un izmantošanu. |
9. | Viduslaiku un mūsdienu salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Salīdzina viduslaiku un mūsdienu pilsētu un cilvēku dzīves veidu. |
10. | Atslēgvārdi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns pēc dotajām pazīmēm nosaka viduslaiku sabiedrības pārstāvja nodarbošanās veidu vai dzīves vietu. |
11. | Izlaistie vārdi tekstā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aktualizē zināšanas par viduslaikiem un sabiedrības kārtām šajā vēstures periodā; praktizē darbu ar tekstu. |
12. | Cēloņi un sekas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Attīsta prasmi saredzēt vēstures notikumos cēloņu - seku sakarības. |
13. | Teksta analīze | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Tekstpratības uzdevums. Darbs ar vēstures avotu; papildus informācija par viduslaiku sabiedrības dzīves veidu. |
14. | Darbs ar tekstu I | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Tekstpratības uzdevums. Darbs ar vēstures avotu; papildus informācija par viduslaiku sabiedrības dzīves veidu. |
15. | Apgalvojumi | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Izvērtē piedāvātās informācijas precizitāti. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbs ar tekstu II | Citi | vidēja | 4 p. | Aktualizē zināšanas par viduslaiku sabiedrību; praktizējas darbā ar tekstu. |
2. | Izlaisti vārdi tekstā | Citi | vidēja | 3 p. | Skolēns pēc dotajām pazīmēm nosaka viduslaiku sabiedrības pārstāvja nodarbošanās veidu vai dzīves vietu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sabiedrība viduslaikos I | 00:20:00 | vidēja | 15 p. | Teorētisko un praktisko zināšanu nostiprināšana. Praktizēšanās strādāt ar dažādiem informācijas avotiem, tekstiem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Sabiedrība viduslaikos II | 00:40:00 | vidēja | 15 p. | Teorētisko un praktisko zināšanu nostiprināšana par tēmu. Praktizēšanās strādāt ar dažādiem informācijas avotiem, tekstiem. |