Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Saziņa ar sevi un citiem. Dienasgrāmatas žanrs | Zina, kas ir saziņa ar sevi un citiem, vēstījums 1. personā, dienasgrāmatas žanrs, emuārs. |
2. | Emocionāli ekspresīvā izteiksme. Metafora, personifikācija | Zina, kas ir emocionāli ekspresīvā leksika, metafora, personifikācija. |
3. | Pārskats par darbības vārda izteiksmēm. Vēstījums 1. personā. Darbības vārds 1. personā. | Zina darbības vārda izteiksmes, lietojumu, laikus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbības vārda pareizrakstība īstenības izteiksmē | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina darbības vārda īstenības izteiksmes formu pareizrakstību (galotnes īsais a/garais ā; piedēkļu patskaņi, vārda "zināt" rakstība). |
2. | Saziņas dalībnieku noteikšana | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt saziņas dalībniekus. |
3. | Darbības vārds pavēles un īstenības izteiksmē | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Zina darbības vārda daudzskaitļa 2. personas formas lietojumu pavēles un īstenības izteiksmē. |
4. | Metaforas un personifikācijas noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot atšķirt tēlainās izteiksmes līdzkeļus. |
5. | Emocionāli neitrālas un pozitīvas nokrāsas noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt emocionāli neitrālas nokrāsas vārdu pozitīvas nokrāsas nozīmē lietotam vārdam. |
6. | Dienasgrāmatas žanrs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot dienasgrāmatas žanru atšķirt no citiem prozas žanriem. |
7. | Vārda formas lietojums aiz darbības vārda vajadzības izteiksmē | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina vārda lietojumu aiz darbības vārda vajadzības izteiksmē. |
8. | Tiešās runas atstāstīšana, izmantojot darbības vārda atstāstījuma izteiksmes formu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot pārveidot tiešās runas teikumu netiešajā runā, izmantojot atstāstījuma izteiksmi. |
9. | Darbības vārds vēlējuma izteiksmē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot izveidot darbības vārda vēlējuma izteiksmes formas (vienkāršā un saliktā tagadne). |
10. | Darbības vārda izteiksmju un formu noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt darbības vārda izteiksmju un formu lietojumu dienasgrāmatas teksta fragmentā. |
11. | Vēstījums 1. personā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina vēstījuma 1. personā lietojuma pazīmes, prot to noteikt. |
12. | Darbības vārda atstāstījuma izteiksmē, nenoteiksmes un nelokāmā divdabja formā atšķiršana | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prot atšķirt darbības vārdu atstāstījuma izteiksmē, nenoteiksmes un nelokāmā divdabja formā (-ot,-oties). |
13. | Darbības vārda lietojums dažādās izteiksmēs | 3. izziņas līmenis | augsta | 5 p. | Prot izveidot darbības vārda formas visās piecās izteiksmēs. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pavēles izteiksmes formu pareizs lietojums | Citi | vidēja | 2 p. | Prot atšķirt pavēles izteiksmes daudzskaitļa 2. personas formu no darbības vārda īstenības izteiksmes daudzskaitļa 2. personas formas. |
2. | Metaforu izveidošana | Citi | vidēja | 2 p. | Prot izveidot metaforu uz divu jēdzienu līdzības pamata. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbības vārds dažādās izteksmēs. Metafora. Saziņa ar sevi un citiem. Dienasgrāmata | 00:20:00 | vidēja | 14 p. | Prot noteikt saziņas dalībniekus. Prot atšķirt tēlainās izteiksmes līdzkeļus. Prot dienasgrāmatas žanru atšķirt no citiem prozas žanriem. Zina vēstījuma 1. personā lietojuma pazīmes, prot to noteikt. Zina darbības vārda īstenības izteiksmes formu pareizrakstību (galotnes īsais a/garais ā; piedēkļu patskaņi, vārda "zināt" rakstība). Prot atšķirt darbības vārdu atstāstījuma izteiksmē, nenoteiksmes un nelokāmā divdabja formā (-ot,-oties). Prot atšķirt pavēles izteiksmes daudzskaitļa 2. personas formu no darbības vārda īstenības izteiksmes daudzskaitļa 2. personas formas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Saziņa ar sevi un citiem. Vēstījums 1. personā. Dienasgrāmata. Metafora. Darbības vārda izteiksmes | 00:40:00 | vidēja | 28 p. | Prot noteikt saziņas dalībniekus. Zina vēstījuma 1. personā lietojuma pazīmes, prot to noteikt. Prot dienasgrāmatas žanru atšķirt no citiem prozas žanriem. Prot atšķirt tēlainās izteiksmes līdzkeļus. Prot izveidot metaforu uz divu jēdzienu līdzības pamata. Prot noteikt emocionāli neitrālas nokrāsas vārdu pozitīvas nokrāsas nozīmē lietotam vārdam. Zina vārda lietojumu aiz darbības vārda vajadzības izteiksmē. Prot pārveidot tiešās runas teikumu netiešajā runā, izmantojot atstāstījuma izteiksmi. Zina darbības vārda īstenības izteiksmes formu pareizrakstību (galotnes īsais a/garais ā; piedēkļu patskaņi, vārda "zināt" rakstība). Prot izveidot darbības vārda vēlējuma izteiksmes formas (vienkāršā un saliktā tagadne). Prot noteikt darbības vārda izteiksmju un formu lietojumu dienasgrāmatas teksta fragmentā. Prot izveidot darbības vārda formas visās piecās izteiksmēs. Prot atšķirt pavēles izteiksmes daudzskaitļa 2. personas formu no darbības vārda īstenības izteiksmes daudzskaitļa 2. per_ |