Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Teksta caurlūkošana, teksta temats un teksta veseluma pazīmes Skolēns iepazīstas ar teksta caurlūkošanas metodi, noskaidro, kas ir teksta temats. Tiek nosauktas un raksturotas galvenās teksta veseluma pazīmes.
2. Virsrakstu veidošana, teksta satura un virsrakstu atbilsme Skolēns iepazīstas ar to, kas ir virsraksts, kādi principi jāņem vērā veidojot virsrakstu. Pievērš uzmanību teksta un virsraksta savstarpējām attiecībām.
3. Teksta izkārtojums Skolēns izprot teksta uzbūves pamatprincipus, zina, kas ir ievads, iztirzājums un nobeigums. Izprot galvenos teksta noformēšanas pamatprincipus. Zina, kas ir rindkopa un izprot tās noformēšanu.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Atslēgvārdi 1. izziņas līmenis zema 1 p. Skolēns iepazīstoties ar tekstu spēj nosaukt trīs vārdus, kas ir vissvarīgākie tekstā vai ar kuriem var raksturot tekstu.
2. Vārds, kas nav minēts tekstā! 1. izziņas līmenis zema 1 p. Skolēns spēj saprast, kuri vārdi nav minēti tekstā, atpazīst tekstā minētos vārdus arī tad, ja tie ir locījumā.
3. Pareizais apgalvojums 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns lasot tekstu spēj saskatīt tā daļas, spēj noteikt, ja kāda no teksta daļām trūkst vai arī nav ievērota kāda teksta pazīme.
4. Atbilstošākais virsraksts 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns iepazīstas ar tekstiem, spēj izsecināt, kāds ir teksta temats un izvēlēties tam atbilstošāko virsrakstu.
5. Daļu secība 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Skolēns iepazīstas ar dažādām teksta sastāvdaļām, spēj atpazīt ievadu, galveno daļu un nobeigumu.
6. Īstais teksts 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns izprot izlasīto tekstu, spēj saprast virsraksta un teksta savstarpējās attiecības.
7. Labākais nobeigums 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns izprot, kas ir nobeigums. Spēj izdomāt, kāds varētu būt labākais teksta nobeigums.
8. Īstais ievads 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns izprot tekstu un spēj atrast piemērotāko ievadu.
9. Atbilstošākā virsraksta ierakstīšana 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēns spēj sameklēt atbilstošāko virsrakstu un pareizi uzrakstīt to.
10. Pareizais virsraksts 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns spēj atpazīt pareizāko, precīzāko, tekstam atbilstošāko virsrakstu.
11. Teksta veids 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Skolēns izprot dažādu tekstu struktūru, pazīmes, kas atšķir vienu tekstu no otra. Spēj pēc neliela teksta fragmenta, noteikt tā veidu.
12. Uzrakstīts virsraksts 3. izziņas līmenis augsta 4 p. Skolēns māk izveidot gramatiski pareizu virsrakstu, saskaņojot vārdus dzimtē, skaitlī, locījumā, pievērš uzmanību virsraksta pareizrakstībai. Atkārto un zina, kā pareizi uzrakstīt virsrakstā vārdus ar līdzskaņu dubultojumu.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Nepareizais virsraksts Citi vidēja 2 p. Skolēns spēj noteikt, kurš no virsrakstiem vismazāk atbilst teksta tematam.
2. Maldinošais virsraksts Citi vidēja 2 p. Skolēns spēj atpazīt maldinošu vai neprecīzu informāciju. Skolēns izprot,ka svarīgi ir izlasīt visu tekstu, ne tikai tā virsrakstu.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Virsraksta atbilsme teksta saturam 00:00:00 vidēja 13 p. Skolēns izprot virsrakta veidošanas pamatprincipus, prot izvēlēties un izveidot teksta saturam atbilstošu virsrakstu. Atkārto dažādus teksta veidus, izprot, kā tie tiek veidoti. Izprot teksta daļas: ievadu, galveno daļu un nobeigumu. Prot izvēlēties atbilstošākās teksta daļas.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Virsraksta atbilsme teksta saturam 00:00:00 vidēja 19 p. Skolēns izprot virsrakta veidošanas pamatprincipus, prot izvēlēties un izveidot teksta saturam atbilstošu virsrakstu. Atkārto dažādus teksta veidus, izprot, kā tie tiek veidoti. Izprot teksta daļas: ievadu, galveno daļu un nobeigumu. Prot izvēlēties atbilstošākās teksta daļas.