Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Teksta caurlūkošana, teksta temats un teksta veseluma pazīmes | Skolēns iepazīstas ar teksta caurlūkošanas metodi, noskaidro, kas ir teksta temats. Tiek nosauktas un raksturotas galvenās teksta veseluma pazīmes. |
2. | Virsrakstu veidošana, teksta satura un virsrakstu atbilsme | Skolēns iepazīstas ar to, kas ir virsraksts, kādi principi jāņem vērā veidojot virsrakstu. Pievērš uzmanību teksta un virsraksta savstarpējām attiecībām. |
3. | Teksta izkārtojums | Skolēns izprot teksta uzbūves pamatprincipus, zina, kas ir ievads, iztirzājums un nobeigums. Izprot galvenos teksta noformēšanas pamatprincipus. Zina, kas ir rindkopa un izprot tās noformēšanu. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Atslēgvārdi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns iepazīstoties ar tekstu spēj nosaukt trīs vārdus, kas ir vissvarīgākie tekstā vai ar kuriem var raksturot tekstu. |
2. | Vārds, kas nav minēts tekstā! | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns spēj saprast, kuri vārdi nav minēti tekstā, atpazīst tekstā minētos vārdus arī tad, ja tie ir locījumā. |
3. | Audio. Pareizā atbilde | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns klausoties tekstu, spēj uztvert teksta galveno domu, pievērš uzmanību teksta atslēgvārdiem. |
4. | Pareizais apgalvojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns lasot tekstu spēj saskatīt tā daļas, spēj noteikt, ja kāda no teksta daļām trūkst vai arī nav ievērota kāda teksta pazīme. |
5. | Atbilstošākais virsraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns iepazīstas ar tekstiem, spēj izsecināt, kāds ir teksta temats un izvēlēties tam atbilstošāko virsrakstu. |
6. | Daļu secība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns iepazīstas ar dažādām teksta sastāvdaļām, spēj atpazīt ievadu, galveno daļu un nobeigumu. |
7. | Īstais teksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot izlasīto tekstu, spēj saprast virsraksta un teksta savstarpējās attiecības. |
8. | Labākais nobeigums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot, kas ir nobeigums. Spēj izdomāt, kāds varētu būt labākais teksta nobeigums. |
9. | Īstais ievads | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot tekstu un spēj atrast piemērotāko ievadu. |
10. | Atbilstošākā virsraksta ierakstīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj sameklēt atbilstošāko virsrakstu un pareizi uzrakstīt to. |
11. | Pareizais virsraksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj atpazīt pareizāko, precīzāko, tekstam atbilstošāko virsrakstu. |
12. | Audio, Jā un nē atbildes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns klausoties tekstu, spēj saklausīt, vai apgalvojums par tekstu ir patiess vai aplams, vai nav dota informācija. |
13. | Teksta veids | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Skolēns izprot dažādu tekstu struktūru, pazīmes, kas atšķir vienu tekstu no otra. Spēj pēc neliela teksta fragmenta, noteikt tā veidu. |
14. | Uzrakstīts virsraksts | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Skolēns māk izveidot gramatiski pareizu virsrakstu, saskaņojot vārdus dzimtē, skaitlī, locījumā, pievērš uzmanību virsraksta pareizrakstībai. Atkārto un zina, kā pareizi uzrakstīt virsrakstā vārdus ar līdzskaņu dubultojumu. |
15. | Teksta klausīšanās | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Skolēns klausoties tekstu, spēj iedziļināties tajā un izdomāt, kāds varētu būt īstais virsraksts. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Nepareizais virsraksts | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj noteikt, kurš no virsrakstiem vismazāk atbilst teksta tematam. |
2. | Maldinošais virsraksts | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj atpazīt maldinošu vai neprecīzu informāciju. Skolēns izprot,ka svarīgi ir izlasīt visu tekstu, ne tikai tā virsrakstu. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Virsraksta atbilsme teksta saturam | 00:20:00 | vidēja | 13 p. | Skolēns izprot virsrakta veidošanas pamatprincipus, prot izvēlēties un izveidot teksta saturam atbilstošu virsrakstu. Atkārto dažādus teksta veidus, izprot, kā tie tiek veidoti. Izprot teksta daļas: ievadu, galveno daļu un nobeigumu. Prot izvēlēties atbilstošākās teksta daļas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Virsraksta atbilsme teksta saturam II | 00:40:00 | vidēja | 19 p. | Skolēns izprot virsrakta veidošanas pamatprincipus, prot izvēlēties un izveidot teksta saturam atbilstošu virsrakstu. Atkārto dažādus teksta veidus, izprot, kā tie tiek veidoti. Izprot teksta daļas: ievadu, galveno daļu un nobeigumu. Prot izvēlēties atbilstošākās teksta daļas. |