Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Lielumu salīdzināšana - viens, kā otra daļa | Ievads - viens skaitlis kā otra skaitļa daļa. Pret, : , daļsvītra. |
2. | Noderīgo materiālu stūrītis | Saites no saistītiem video Tava klase un youtube.com |
3. | Viens skaitlis kā otra skaitļa daļa sadzīves situācijās | Salīdzinājums sadzīves situācijās, kurās veselie ir dažādi skaiļi. |
4. | Notikuma iespējamība/varbūtība. | Paraugi par vienādi iespējamu notikumu biežumu. Kā izmanto dotus datus, lai skaitliski raksturotu notikuma varbūtību/iespējamību. Aprakstot datus, lieto daļas. |
5. | Noderīgo materiālu stūrītis | Saites no saistītiem video Tava klase un youtube.com |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vienādi lielumi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot noteikt, kuri lielumi izsaka vienu un to pašu. a pret b = a : b = a/b |
2. | VVV Viens skaitlis pret otru I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Parādīta darbība. Daļa ir jāsaīsina |
3. | VVV Viens skaitlis pret otru II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Daļa ir jāsaīsina |
4. | Kāda mērvienības daļa | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot noteikt, kāda daļa ir mērvienības viena no otras (garuma un laika). |
5. | VVV Daļa no stundas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Daļa no 1 stundas, pāreja uz min |
6. | Laukuma mērvienības (viena kā otras daļa) | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt, kāda daļa ir mērvienības viena no otras (garuma un laika). |
7. | Viens nogrieznis kā otra nogriežņa daļa | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prot noteikt, kāda daļa ir viens nogrieznis no otra. |
8. | Nogriežņa daļa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kāda daļa ir viens nogrieznis no otra. |
9. | Iemestie metieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kurš no dotajiem skaitļu pāriem veido neiespējamu varbūtību, visi iespējami gadījumi, varbūtību, kas mazāka vai lielāka par 1/2. |
10. | Šāvieni mērķī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kurš no dotajiem skaitļu pāriem veido neiespējamu varbūtību, visi iespējami gadījumi, varbūtību, kas mazāka vai lielāka par 1/2. |
11. | Shematisks attēls | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc shematiska zīmējuma, prot noteikt, kuri lielumi ir izmantojami, lai aprēķinātu prasīto lielumu. |
12. | Izdzertā limonādes daļa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt, kāda daļa sulas ir izdezerta, ja zināms, cik izdzerts, cik atlicis. |
13. | Pāri palikusī limonādes daļa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt, kāda daļa sulas ir palikusi pāri. |
14. | Koku garumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kura izteiksme parāda koku garumu attiecību. |
15. | Atlikusī daļa sulas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot aprēķināt, kāda daļa sulas ir palikusi. |
16. | VVV Nobrauktais ceļš attiecībā pret visu ceļu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pamatdaļa. Prasme noteikt viena skaitļa attiecību pret otru skaitli |
17. | VVV Viens skaits pret otru | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | 1 darbība tekstā. Daļa ir jāsaīsina |
18. | Saulainās dienas diagrammā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot no diagrammas nolasīt un noteikt, kāda daļa visu mēneša dienu ur saulainas. |
19. | Diagramma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot no diagrammas nolasīt informāciju un noteikt, kāda daļa ir viens lielums no visiem. |
20. | VVV Atlikusī daļa | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | 2 darbības tekstā. Atņem no 1 vesela. Daļas ir jāsaīsina |
21. | Pelmeņu sastāvdaļas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt kāda daļa katrs produkts ir receptes sastāvā |
22. | Auklas daļa | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Prot aprēķināt, kāda daļa no visa ir gabals, kurš ir daļa no lielāka gabala. Nepieciešamas lasītprasmes. |
23. | Varbūtības rezultāts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kādu rezultātu var iegūt aprēķinot varbūtību. |
24. | Varbūtība par augļiem | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot noteikt varbūtību. Vienkāršākais gadījums, bez saīsināšanas. |
25. | Varbūtība par tulpēm | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt varbūtību. Saīsināma daļa. |
26. | Bojātie āboli | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt varbūtību, papildināt teikumu. Katrs.. ir sabojājies. |
27. | Izpratne par varbūtību | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kurš no dotajiem skaitļu pāriem veido neiespējamu varbūtību, visi iespējami gadījumi, varbūtību, kas mazāka vai lielāka par 1/2. |
28. | Varbūtība situācijās | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zinot iepriekšējās spēles rezultātu, izprot vai var, vai nevar prognozēt spēles rezultātu. |
29. | Izpratne par varbūtību situācijā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zinot iepriekšējās spēles rezultātu, izprot vai var, vai nevar prognozēt spēles rezultātu. |
30. | Apgalvojums par zīmuļiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt varbūtību un novērtēt, vai dotais apgalvojums ir patiess. |
31. | Pilnās biļetes | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prot noteikt varbūtību, papildināt teikumu.Pēc saīsinātas daļas prot ierakstīt, veseli ir tik āboli no tik. |
32. | Varbūtība par dzimšanas datumu | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prot noteikt, kāda varbūtība, ka dzimšanas datums dalās ar 3 vai ar 4. Nepieciešamas lasītprasmes. |
33. | Varbūtība par marķieriem | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Sadzīves situāciju uzdevuma prot noteikt varbūtību. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Koku garumu salīdzināšana | Citi | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt, kāda daļa ir viena koka garums no otra koka garuma. |
2. | Daļa sulas | Citi | vidēja | 1 p. | Prot aprēķināt, kāda daļa sulas ir izdezerta, ja zināms, cik izdzerts, cik atlicis. |
3. | Produkti pelmeņu pagatavošanai | Citi | vidēja | 2 p. | Prot noteikt kāda daļa katrs produkts ir receptes sastāvā |
4. | Gatavās ogas | Citi | vidēja | 1 p. | Prot noteikt varbūtību. Saīsināma daļa. |