Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kāpēc nepieciešamas bioloģijas zināšanas? | Bioloģijas definīcija un aktualitāte. Bioloģijas nozares. |
2. | Dzīvības pamatpazīmes | Dzīvības pamatpazīmju apraksts. |
3. | Nozīmīgākie atklājumi bioloģijā | Nozīmīgākie bioloģijas atklājumi vēsturē. Mūsdienu svarīgākie pētījumi. |
4. | Profesijas, kas saistītas ar bioloģiju | Profesijas, kurās nepieciešamas bioloģijas zināšanas. Nākotnes profesijas, kurās pielietos bioloģijā iegūtas atziņas. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Bioloģijas zināšanu pielietojums | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns spēj noteikt bioloģijas apakšnozari dotajos piemēros. |
2. | Apgalvojumi par bioloģiju | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skolēns spēj noteikt apgalvojumu pareizumu par bioloģijas zinātni. |
3. | Bioloģijas nozares | 2. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Atpazīst bioloģijas nozares. |
4. | Bioloģijas apakšnozares un starpnozares | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns raksturo bioloģijas apakšnozaru pētījumu jomas, izprot, kādas ir starpnozares. |
5. | Dzīvības pamatpazīmju atpazīšana | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc attēla spēj noteikt dzīvības pamatpazīmi. |
6. | Dzīvības pamatpazīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dotā apraksta spēj noteikt dzīvības pamatpazīmi. |
7. | Dzīvības pazīmju salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns salīdzina dzīvnieku un augu dzīvības pamatpazīmes. |
8. | Dzīvības pamatpazīmju iepazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Spēj noteikt, kurā attēlā attēlota konkrētā dživības pamatpazīme. |
9. | Bioloģijas zinātnes hronoloģiskie atklājumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skolēns spēj sakārtot hronoloģiskā secībā no senākā uz jaunāko bioloģijas svarīgākos atklājumus. |
10. | Ikdienas dzīvei nozīmīgi atklājumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns izprot, kuras zinātnes jomas veic jaunākos zinātniskos pētījumus bioloģijā, kas ikdienā ietekmē mūsu dzīves. |
11. | Pētnieki un to veikums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skolēns atpazīst, kādus sasniegumus ir veikuši dažādi bioloģijas zinātnieki. |
12. | Atklājums un zinātnieks | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj pēc dotā apraksta noteikt, kurš zinātnieks vai pētnieks ir veicis šo atklājumu. |
13. | Bioloģija mūsdienās | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Pēc attēla spēj noteikt mūsdienu zinātnisko sasniegumu un tā apraksta patiesumu. |
14. | Bioloģijas profesijas | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns pēc dotā apraksta spēj noteikt profesiju, kura ir saistīta ar bioloģijas zinātni. |
15. | Ar bioloģiju saistītās profesijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns spēj papildināt tekstu ar trūkstošajām bioloģijas profesijām. |
16. | Bioloģijas nākotnes profesijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skolēns spēj savienot nākotnes profesiju aprakstus ar to nosaukumiem. |
17. | Bioloģijas profesijas un apakšnozares | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Skolēns padziļināti izprot dažādas bioloģijas profesijas, spējot analizēt tekstu par konkrētu profesiju. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Bioloģijas pamatprincipi | Citi | augsta | 4 p. | Secina, ka bioloģijas zinātne apskata dzīvību visās tās izpausmēs. |
2. | Dzīvības pazīmes | Citi | vidēja | 5 p. | Atpazīst dzīvības pazīmes pēc apraksta. |
3. | Vēsturiski notikumi | Citi | vidēja | 2 p. | Spēj pielietot informāciju par vēsturiskiem notikumiem un zinātniekiem. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kas ir bioloģija? | 00:20:00 | vidēja | 14 p. | Skolēns pazīst bioloģijas apakšnozares, pēc attēla spēj noteikt dzīvības pamatpazīmes. Atpazīst svarīgākos buoloģijas atklājumus. Zina, kādas profesijas ir saiastītas ar bioloģijas zinātni. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Bioloģijas zinātne | 00:30:00 | vidēja | 24 p. | Skolēns atpazīst bioloģijas nozares, spēj nosaukt bioloģijas pamatprincipus. Salīdzina augu un dzīvnieku pamatpazīmes, spēj tās nosaukt. Hronoloģiski sakārto svarīgākos bioloģijas atklājumus. Apzinās, kādas profesijas ikdienā pielieto bioloģijas zināšanas savā darba vietā. |