Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Šūnas uzbūve | Šūnu sastāvdaļu apraksts. |
2. | Šūnu daudzveidība | Baktēriju, augu un dzīvnieku šūnu atšķirību apraksts. Salīdzinājums starp augu un dzīvnieku šūnām. |
3. | Dzīvības organizācijas pamatlīmeņi. Šūna un audi | Dzīvības organizācijas pamatlīmeņu secība. |
4. | Dzīvības organizācijas pamatlīmeņi. Orgāni, orgānu sistēmas, organisms | Dzīvības organizācijas pamatlīmeņu secība - orgāni, orgānu sistēmas un organisms. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Apgalvojumi par šūnu struktūru | 2. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Spēj novērtēt apgalvojuma patiesumu. |
2. | Šūnu veidu noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pēc dotā attēla spēj atšķirt dzīvnieku un augu šūnas. |
3. | Šūnu daudzveidība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dotā šūnas uzbūves un funkciju apraksta spēj noteikt auga, dzīvnieka vai baktērijas šūnu. |
4. | Šūnu veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst pēc attēla baktērijas, auga un dzīvnieku šūnu. |
5. | Dzīvnieku šūnu uzbūve | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka dzīvnieku šūnu uzbūvi, to funkcijas. |
6. | Augu šūnu uzbūve un funkcijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Spēj atšķirt augu šūnas sastāvdaļas un noteikto to funkcijas. |
7. | Augu un dzīvnieku šūnu salīdzinājums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Šķiro dažādus apgalvojumus par augu un dzīvnieku šūnu uzbūvi un funkcijām. |
8. | Šūnu darbība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Spēj atšķirt patiesus no nepatiesiem apgalvojumus par šūnas uzbūvi. |
9. | Kas ir šūna? | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Skolēns spēj pēc dotās atbildes noteikt jautājumu par šūnu uzbūvi. |
10. | Šūnas sastāvdaļas | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Pēc dotā attēla spēj noteikt šūnas sastāvdaļu, tās funkciju. |
11. | Struktūru organizācijas pamatlīmeņi | 2. izziņas līmenis | zema | 5 p. | Veido kopumu, veidojot dzīvu un nedzīvu organizācijas pamatlīmeņu secības no zemākā uz augstāko. |
12. | Augu un dzīvnieku audi un orgāni | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Skolēns spēj noteikt augu un dzīvnieku audus un orgānus. |
13. | Dzīvības organizāciju veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prot noteikt, pie kāda organizācijas veida pieder attēlota vienība. |
14. | Dzīvnieku dzīvības organizācija pamatlīmeņi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Prot noteikt, pie kāda organizācijas veida pieder attēlota vienība. |
15. | Augu audi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka augu audu veidu pēc dotā apraksta. |
16. | Augu audu daudzveidība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina augu audu funkcijas un īpašības. |
17. | Dzīvnieku audi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dotās dzīvnieku audu funkcijas spēj noteikt atbilstošo audu veidu. |
18. | Dzīvnieku audu daudzveidība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina dzīvnieku audu funkcijas un īpašības. |
19. | Dzīvības organizācijas līmeņi augiem un dzīvniekiem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Tekstā spēj noteikt tur minētos dzīvības organizācija līmeņus. |
20. | Orgānu sistēmas un orgāni | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Pēc attēla spēj noteikt orgānu sistēmu, nosaka tās funkciju un orgānus. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzīvības organizācijas pamatlīmeņi | Citi | vidēja | 3 p. | Spēj atpazīt pēc attēla dzīvības pamatvienības. |
2. | Šūnu sastāvdaļu funkcijas | Citi | zema | 4 p. | Pēc dotā funkciju apraksta, nosaka šūnas sastāvdaļu. |
3. | Šūnu uzbūves īpatnības | Citi | vidēja | 3 p. | Pēc dotā teksta skolēns atpazīst šūnas sastāvdaļu, spēj to atpazīt arī attēlā. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Šūnas uzbūve un dzīvības organizācijas līmeņi. | 00:20:00 | vidēja | 23 p. | Skolēns atpazīst šūnu sastāvdaļas, zina to funkcijas. Atšķir augu un dzīvnieku šūnas. Spēj sakārtot dzīvības organizācijas līmeņus noteiktā secībā. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kas ir šūna un kas ir dzīvības organizācijas līmeņi? | 00:30:00 | vidēja | 24 p. | Skolēns atpazīst šūnu sastāvdaļas, zina to funkcijas. Atšķir augu un dzīvnieku šūnas. Spēj sakārtot dzīvības organizācijas līmeņus noteiktā secībā. Pazīst augu un dzīvnieku audus. |