Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Cilvēka skelets un kaulu veidi | Skolēns atpazīst cilvēka kaulu veidus un to funkcijas, saprot cilvēka skeleta uzbūvi. |
2. | Kaulu sastāvs un uzbūve | Skolēns zina, ka kauli ir cieti un stipri, bet reizē ir lokani, jo sastāv no dažādām kaulvielām, saprot, ka kaulos kaulviela nav izvietota viendabīgi, vietām tā ir blīvāka, vietām poraināka. |
3. | Kaulu savienojumi un skeleta deformācijas | Skolēns zina kā kauli savienojas skeletā, prot raksturot šos savienojumus un parādīt skeletā, prot raksturot cilvēka pareizo stāju un kas to ietekmē, zina skeleta deformācijas veidus, to cēloņus un sekas. |
4. | Muskuļu veidi un to darbības principi | Skolēns izprot muskuļu nozīmi cilvēka ķermenī, saprot kā muskuļi piestiprinās pie kauliem un prot pastāstīt par muskuļu uzbūvi. |
5. | Balsta un kustību orgānu traumas un slimības | Skolēns zina un spēj atšķirt skeleta un muskuļu traumu pazīmes, spēj sniegt pirmo palīdzību pirms ātrās palīdzības ierašanās. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka kaulu daudzveidība | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Skolēns spēj grupēt kaulus atbilstoši to novietojumam ķermenī. |
2. | Cilvēka balsta un kustību sistēma | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns skaidro dažādus jēdzienus, kas ir saistīti ar cilvēka balsta un kustību sistēmu. |
3. | Cilvēka kaulu formu dažādība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns, vērojot cilvēka skeleta attēlu, nosaka pie kuras kaulu grupas pieder attiecīgais kauls. |
4. | Cilvēka skelets | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns, vērojot attēlu, nosaka vai dotie apgalvojumi ir patiesi. |
5. | Kaulu sastāvs un īpašības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns zina, no kā sastāv kauls un kādas īpašības var būt kauliem. |
6. | Kaulu savienojumu veidi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns prot atšķirt kaulu savienojumu veidus – nekustīgus, mazkustīgus un kustīgus. |
7. | Cilvēka skeleta deformācijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns māk atpazīt cilvēka skeleta deformācijas veidus. |
8. | Statisks un dinamisks muskuļu darbs | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns spēj atšķirt dinamisko un statisko muskuļu darbu. |
9. | Cilvēka muskuļu kustības | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns atpazīst muskuļus pēc to funkcijām. |
10. | Muskuļu uzbūve un darbs | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns atpazīst muskuļu veidus un to darbības principus. |
11. | Balsta un kustību orgānu traumas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns spēj atpazīt balsta un kustību orgānu traumas - saišu sastiepumus, kaulu lūzumus un izmežģījumus pēc bildēm. |
12. | Pirmā palīdzība balsta un kustību sistēmas traumu gadījumā | 3. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Skolēns spēj izvēlēties pareizo rīcību dažādu balsta un kustību sistēmas traumu gadījumā. |
13. | Skeleta deformācijas un traumas | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Skolēns prot izvērtēt situācijas, kas saistītas ar skeleta deformācijām un traumām, apzinās sekas šīm situācijām. |
14. | Balsta un kustību sistēma | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj izšķirt patiesus apgalvojumus, kas saistīti ar cilvēku balsta un kustību sistēmu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka organisma kaulu grupas | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēns, vērojot cilvēka skeleta attēlu, nosaka pie kuras kaulu grupas pieder attiecīgais kauls. |
2. | Kaulu uzbūve | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj orientēties kaulu uzbūvē. |
3. | Cilvēka muskuļu veidi | Citi | vidēja | 1 p. | Pārbauda skolēna zināšanas par muskuļu veidiem. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka skeleta uzbūve | 00:15:00 | vidēja | 12 p. | Skolēns prot grupēt kaulus atbilstoši to veidam, spēj nosaukt kaulu nosaukumus. Skolēns izprot kaulu uzbūvi, to savienojumu daudzveidību. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēka balsta un kustību sistēma | 00:25:00 | vidēja | 14 p. | Skolēns spēj noteikt kaulu veidus, to nosaukumus. Raksturo kaulu uzbūvi un dažādus kaulu savienojumu veidus. Zina, kādi ir muskuļu veidi, kā tos iedala. Atpazīst situācijas, kas var izraisīt skeleta deformācijas vai traumas, prot rīkoties atbilstoši situācijai. |