Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Cilvēka skelets un kaulu veidi Skolēns atpazīst cilvēka kaulu veidus un to funkcijas, saprot cilvēka skeleta uzbūvi.
2. Kaulu sastāvs un uzbūve Skolēns zina, ka kauli ir cieti un stipri, bet reizē ir lokani, jo sastāv no dažādām kaulvielām, saprot, ka kaulos kaulviela nav izvietota viendabīgi, vietām tā ir blīvāka, vietām poraināka.
3. Kaulu savienojumi un skeleta deformācijas Skolēns zina kā kauli savienojas skeletā, prot raksturot šos savienojumus un parādīt skeletā, prot raksturot cilvēka pareizo stāju un kas to ietekmē, zina skeleta deformācijas veidus, to cēloņus un sekas.
4. Muskuļu veidi un to darbības principi Skolēns izprot muskuļu nozīmi cilvēka ķermenī, saprot kā muskuļi piestiprinās pie kauliem un prot pastāstīt par muskuļu uzbūvi.
5. Balsta un kustību orgānu traumas un slimības Skolēns zina un spēj atšķirt skeleta un muskuļu traumu pazīmes, spēj sniegt pirmo palīdzību pirms ātrās palīdzības ierašanās.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Cilvēka kaulu daudzveidība 1. izziņas līmenis zema 3 p. Skolēns spēj grupēt kaulus atbilstoši to novietojumam ķermenī.
2. Cilvēka balsta un kustību sistēma 1. izziņas līmenis zema 1 p. Skolēns skaidro dažādus jēdzienus, kas ir saistīti ar cilvēka balsta un kustību sistēmu.
3. Cilvēka kaulu formu dažādība 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns, vērojot cilvēka skeleta attēlu, nosaka pie kuras kaulu grupas pieder attiecīgais kauls.
4. Cilvēka skelets 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns, vērojot attēlu, nosaka vai dotie apgalvojumi ir patiesi.
5. Kaulu sastāvs un īpašības 1. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns zina, no kā sastāv kauls un kādas īpašības var būt kauliem.
6. Kaulu savienojumu veidi 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēns prot atšķirt kaulu savienojumu veidus – nekustīgus, mazkustīgus un kustīgus.
7. Cilvēka skeleta deformācijas 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēns māk atpazīt cilvēka skeleta deformācijas veidus.
8. Statisks un dinamisks muskuļu darbs 1. izziņas līmenis zema 1 p. Skolēns spēj atšķirt dinamisko un statisko muskuļu darbu.
9. Cilvēka muskuļu kustības 1. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēns atpazīst muskuļus pēc to funkcijām.
10. Muskuļu uzbūve un darbs 1. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns atpazīst muskuļu veidus un to darbības principus.
11. Balsta un kustību orgānu traumas 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Skolēns spēj atpazīt balsta un kustību orgānu traumas - saišu sastiepumus, kaulu lūzumus un izmežģījumus pēc bildēm.
12. Pirmā palīdzība balsta un kustību sistēmas traumu gadījumā 3. izziņas līmenis augsta 2 p. Skolēns spēj izvēlēties pareizo rīcību dažādu balsta un kustību sistēmas traumu gadījumā.
13. Skeleta deformācijas un traumas 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Skolēns prot izvērtēt situācijas, kas saistītas ar skeleta deformācijām un traumām, apzinās sekas šīm situācijām.
14. Balsta un kustību sistēma 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns spēj izšķirt patiesus apgalvojumus, kas saistīti ar cilvēku balsta un kustību sistēmu.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Cilvēka organisma kaulu grupas Citi vidēja 2 p. Skolēns, vērojot cilvēka skeleta attēlu, nosaka pie kuras kaulu grupas pieder attiecīgais kauls.
2. Kaulu uzbūve Citi vidēja 2 p. Skolēns spēj orientēties kaulu uzbūvē.
3. Cilvēka muskuļu veidi Citi vidēja 1 p. Pārbauda skolēna zināšanas par muskuļu veidiem.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Cilvēka skeleta uzbūve 00:15:00 vidēja 12 p. Skolēns prot grupēt kaulus atbilstoši to veidam, spēj nosaukt kaulu nosaukumus. Skolēns izprot kaulu uzbūvi, to savienojumu daudzveidību.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Cilvēka balsta un kustību sistēma 00:25:00 vidēja 14 p. Skolēns spēj noteikt kaulu veidus, to nosaukumus. Raksturo kaulu uzbūvi un dažādus kaulu savienojumu veidus. Zina, kādi ir muskuļu veidi, kā tos iedala. Atpazīst situācijas, kas var izraisīt skeleta deformācijas vai traumas, prot rīkoties atbilstoši situācijai.