OTRĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Bioloģiskā daudzveidība - dzīvības pamats | Bioloģiskā daudzveidība - veidošanās un nozīme. Ekosistēmu pakalpojumi. Cilvēku rīcības sekas. |
2. | Sugu saglabāšana | Bioloģiskās daudzveidības saglabāšanas nozīme. Latvijas Sarkanā grāmata, sugu kategorizēšana. |
3. | Īpaši aizsargājamās dabas teritorijas | Īpaši aizsargājamās dabas teritorijas Latvijā, to daudzveidība. |
4. | Latvijas invazīvās sugas | Invazīvo sugu cēloņi un sekas, Latvijā pazīstamākie invazīvie augi un dzīvnieki. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Cilvēku rīcības ietekme uz bioloģisko daudzveidību | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina, kāda rīcība ietekmē pozitīvi, bet kāda - negatīvi, bioloģisko daudzveidību. |
2. | Ekosistēmu pakalpojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Sašķiro ekosistēmu pakalpojumus pēc to iedalījuma. |
3. | Dzīvo organismu daudzveidības nozīme | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skaidro dzīvo organismu daudzveidības nozīmi. |
4. | Cilvēku darbības ietekme uz zivjērgļu populāciju | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Skaidro zivjērgļa populāciju skaita izmaiņu sekas saistībā ar cilvēku rīcību. |
5. | Organismu daudzveidības veidošanās | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Raksturo organismu daudzveidības veidošanos. |
6. | Latvijas Sarkanā grāmata | 1. izziņas līmenis | zema | 3 p. | Zina, kas ir Sarkanā grāmata. |
7. | Sarkanās grāmatas kategorijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Zina Sarkanās grāmatas kategoriju skaidrojumu. |
8. | Dzīvnieku sugas Latvijas Sarkanajā grāmatā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst dotajā attēlā redzamo aizsargājamo sugu. |
9. | Dzīvnieki Latvijas Sarkanajā grāmatā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Nosaka dzīvniekus, kas iekļauti Sarkanās grāmatas pirmajā kategorijā. |
10. | Aizsargājamie augi Latvijā | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Grupē Latvijā aizsargājamos augus. |
11. | Aizsargājamo dabas teritoriju raksturojums | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina dažādu aizsargājamo dabas teritoriju kategoriju skaidrojumu. |
12. | Apgalvojumi par ĪADT | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atšķir patiesus un nepatiesus apgalvojumus par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām. |
13. | Latvijas nacionālie parki | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Skaidro, kādi nacionālie parki ir sastopami Latvijā. |
14. | ĪADT daudzveidība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Ar piemēriem raksturo dažādas īpaši aizsargājamas dabas teritorijas. |
15. | Kartē atzīmētās ĪADT | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Analizē Latvijas karti, kurā parādītas īpaši aizsargājamās dabas teritorijas. |
16. | Invazīvas sugas definīcija | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Definē invazīvas sugas. |
17. | Invazīvo sugu raksturojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Raksturo invazīvās sugas. |
18. | Latvijas invazīvās sugas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst dotajā attēlā redzamo invazīvo sugu. |
19. | Invazīvās sugas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Skaidro invazīvo sugu nozīmi. |
20. | Invazīvā suga - Amerikas signālvēzis | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Pamato Amerikas signālvēža negatīvo ietekmi uz ekosistēmu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ekosistēmu nozīme cilvēku dzīvē | Citi | vidēja | 4 p. | Zina, kādus pakalpojumus sniedz ekosistēmas. |
2. | Sugu aizsardzības pasākumi | Citi | vidēja | 3 p. | Pamato sugu aizsardzības nepieciešamību. |
3. | Invazīvās sugas attēlos | Citi | vidēja | 3 p. | Attēlos atpazīst Latvijas invazīvās dzīvnieku sugas. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Bioloģiskās daudzveidības ietekmēšana | 00:20:00 | vidēja | 20 p. | Bioloģiskās daudzveidības nepieciešamība, ekosistēmu pakalpojumi, invazīvās sugas. |
2. | Bioloģiskās daudzveidības saglabāšana | 00:20:00 | vidēja | 15 p. | Latvijas sarkanā grāmata, aizsargājamās sugas, īpašī aizsargājamās dabas teritorijas. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kāpēc ir svarīga organismu daudzveidība? | 00:40:00 | vidēja | 28 p. | Ekosistēmu pakalpojumi, bioloģiskās daudzveidības nepieciešamība. Bioloģiskās daudzveidības samazināšanās, saglabāšanas pasākumi - Sarkanā grāmata, īpaši aizsargājamās dabas teritorijas. Invazīvās sugas, to ietekme. |