OTRĀ SEMESTRA NOSLĒGUMA TESTI

Satura rādītājs:

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Bioloģiskā daudzveidība - dzīvības pamats Bioloģiskā daudzveidība - veidošanās un nozīme. Ekosistēmu pakalpojumi. Cilvēku rīcības sekas.
2. Sugu saglabāšana Bioloģiskās daudzveidības saglabāšanas nozīme. Latvijas Sarkanā grāmata, sugu kategorizēšana.
3. Īpaši aizsargājamās dabas teritorijas Īpaši aizsargājamās dabas teritorijas Latvijā, to daudzveidība.
4. Latvijas invazīvās sugas Invazīvo sugu cēloņi un sekas, Latvijā pazīstamākie invazīvie augi un dzīvnieki.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Cilvēku rīcības ietekme uz bioloģisko daudzveidību 1. izziņas līmenis zema 2 p. Zina, kāda rīcība ietekmē pozitīvi, bet kāda - negatīvi, bioloģisko daudzveidību.
2. Ekosistēmu pakalpojumi 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Sašķiro ekosistēmu pakalpojumus pēc to iedalījuma.
3. Dzīvo organismu daudzveidības nozīme 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Skaidro dzīvo organismu daudzveidības nozīmi.
4. Cilvēku darbības ietekme uz zivjērgļu populāciju 2. izziņas līmenis vidēja 5 p. Skaidro zivjērgļa populāciju skaita izmaiņu sekas saistībā ar cilvēku rīcību.
5. Organismu daudzveidības veidošanās 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Raksturo organismu daudzveidības veidošanos.
6. Latvijas Sarkanā grāmata 1. izziņas līmenis zema 3 p. Zina, kas ir Sarkanā grāmata.
7. Sarkanās grāmatas kategorijas 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Zina Sarkanās grāmatas kategoriju skaidrojumu.
8. Dzīvnieku sugas Latvijas Sarkanajā grāmatā 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Atpazīst dotajā attēlā redzamo aizsargājamo sugu.
9. Dzīvnieki Latvijas Sarkanajā grāmatā 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Nosaka dzīvniekus, kas iekļauti Sarkanās grāmatas pirmajā kategorijā.
10. Aizsargājamie augi Latvijā 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Grupē Latvijā aizsargājamos augus.
11. Aizsargājamo dabas teritoriju raksturojums 1. izziņas līmenis zema 2 p. Zina dažādu aizsargājamo dabas teritoriju kategoriju skaidrojumu.
12. Apgalvojumi par ĪADT 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Atšķir patiesus un nepatiesus apgalvojumus par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām.
13. Latvijas nacionālie parki 2. izziņas līmenis vidēja 4 p. Skaidro, kādi nacionālie parki ir sastopami Latvijā.
14. ĪADT daudzveidība 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Ar piemēriem raksturo dažādas īpaši aizsargājamas dabas teritorijas.
15. Kartē atzīmētās ĪADT 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Analizē Latvijas karti, kurā parādītas īpaši aizsargājamās dabas teritorijas.
16. Invazīvas sugas definīcija 1. izziņas līmenis zema 2 p. Definē invazīvas sugas.
17. Invazīvo sugu raksturojums 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Raksturo invazīvās sugas.
18. Latvijas invazīvās sugas 2. izziņas līmenis vidēja 1 p. Atpazīst dotajā attēlā redzamo invazīvo sugu.
19. Invazīvās sugas 2. izziņas līmenis vidēja 3 p. Skaidro invazīvo sugu nozīmi.
20. Invazīvā suga - Amerikas signālvēzis 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Pamato Amerikas signālvēža negatīvo ietekmi uz ekosistēmu.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Ekosistēmu nozīme cilvēku dzīvē Citi vidēja 4 p. Zina, kādus pakalpojumus sniedz ekosistēmas.
2. Sugu aizsardzības pasākumi Citi vidēja 3 p. Pamato sugu aizsardzības nepieciešamību.
3. Invazīvās sugas attēlos Citi vidēja 3 p. Attēlos atpazīst Latvijas invazīvās dzīvnieku sugas.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Bioloģiskās daudzveidības ietekmēšana 00:20:00 vidēja 20 p. Bioloģiskās daudzveidības nepieciešamība, ekosistēmu pakalpojumi, invazīvās sugas.
2. Bioloģiskās daudzveidības saglabāšana 00:20:00 vidēja 15 p. Latvijas sarkanā grāmata, aizsargājamās sugas, īpašī aizsargājamās dabas teritorijas.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Kāpēc ir svarīga organismu daudzveidība? 00:40:00 vidēja 28 p. Ekosistēmu pakalpojumi, bioloģiskās daudzveidības nepieciešamība. Bioloģiskās daudzveidības samazināšanās, saglabāšanas pasākumi - Sarkanā grāmata, īpaši aizsargājamās dabas teritorijas. Invazīvās sugas, to ietekme.