MĀCĪBU GADA NOSLĒGUMA TESTI
Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Kā rodas un izplatās skaņa? | Apraksts Skaņas rašanās un avoti, skaņas viļņi un izplatība. |
Numurs 2. | Nosaukums Kāpēc skaņas ir dažādas? | Apraksts Skaņas raksturlielumi - skaļums un augstums. Mūzikas instrumentu dažādie skanējums. |
Numurs 3. | Nosaukums Kā tiek uztverta skaņa? | Apraksts Auss uzbūve, skaņas viļņa ceļš, troksnis un dzirdes saudzēšana. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Skaņas avoti | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe zema | Punkti 1 p. | Apraksts Skaņas avotu daudzveidība |
Numurs 2. | Nosaukums Skaņas avoti attēlos | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe zema | Punkti 2 p. | Apraksts Zina, kas ir skaņas avoti. Nosauc skaņas avotus dabā un cilvēka radītus. |
Numurs 3. | Nosaukums Skaņas veidošanās un izplatība | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 3 p. | Apraksts Skaidro kā rodas un izplatās skaņa. Zina par skaņas īpašībām - atstarošanos un apliekšanos. |
Numurs 4. | Nosaukums Skaņa un tās avoti | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skaidro skaņas rašanos un izplatīšanos. |
Numurs 5. | Nosaukums Toņdakša | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Zina, kas ir toņdakša un kā to izmantot dabaszinībās. |
Numurs 6. | Nosaukums Eksperiments ar toņdakšu | Tips 3. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe augsta | Punkti 1 p. | Apraksts Plāno eksperimentu par skaņas izplatību. Skaidro kā izplatās skaņa. |
Numurs 7. | Nosaukums Skaņas izplatīšanās | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Izskaidro un vizuāli parāda skaņas izplatīšanos. |
Numurs 8. | Nosaukums Definīcijas | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skaidro skaņas rašanos un izplatību. |
Numurs 9. | Nosaukums Skaņas atstarošanās | Tips 1. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe zema | Punkti 1 p. | Apraksts Izprot atbalss veidošanos. Ja skaņas atstarošanās ir spēcīga, var dzirdēt atbalsi. (D.Li.2.) |
Numurs 10. | Nosaukums Skaņas atstarošanās vai apliekšanās | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Zina, kas skaņa izplatās taisnā virzienā, tā var apliekties ap šķēršļiem un atstaroties. Ja skaņas atstarošanās ir spēcīga,var dzirdēt atbalsi. |
Numurs 11. | Nosaukums Skaņas īpašības | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Raksturo dažādas skaņas pēc to augstuma un skaļuma. |
Numurs 12. | Nosaukums Skaņas augstums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Izprot, ka skaņas var būt augstas un zemas. (D.Li.2.) |
Numurs 13. | Nosaukums Svārstības | Tips 3. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe augsta | Punkti 2 p. | Apraksts Skaidro kā veidojas dažāda augstuma skaņas. |
Numurs 14. | Nosaukums Mūzikas instrumentu skanējums | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Secina par skaņas veidošanos mūzikas instrumentos - augsta vai zema skaņa. |
Numurs 15. | Nosaukums Skaņas viļņi | Tips 3. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe augsta | Punkti 3 p. | Apraksts Secina, kā veidojas augsta, zema, skaļa, klusa skaņa. Novērtē apgalvojumus par skaņas raksturlielumiem. |
Numurs 16. | Nosaukums Skaņa un gaisma | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Nosauc situācijas, kurās gaisma un skaņa ir izteikti sastopamas vienlaicīgi. |
Numurs 17. | Nosaukums Venna diagramma | Tips 3. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe augsta | Punkti 3 p. | Apraksts Salīdzina gaismas un skaņas īpašības. Skaidro, kas kopīgs un atšķirīgs gaismai un skaņai. |
Numurs 18. | Nosaukums Auss uzbūve | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Norāda auss uzbūves galvenās daļas. Zina, ka skaņa tiek uztverta ar ausīm. Ausīs ir bungādiņa, kuru skaņas iesvārsta. |
Numurs 19. | Nosaukums Apgalvojumi par troksni | Tips 2. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Zina, kas ir troksnis un skaidro tā negatīvo ietekmi uz cilvēku veselību. |
Numurs 20. | Nosaukums Riska situācijas - dzirde | Tips 3. izziņas līmenis | Grūtības pakāpe augsta | Punkti 2 p. | Apraksts Attīsta ieradumu rūpēties par savu un citu veselību. Izprot dzirdes nozīmi un tās saudzēšanu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Skaņas rašanās | Tips Citi | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Skaidro skaņas rašanos un izplatīšanos. |
Numurs 2. | Nosaukums Eksperiments par skaņas izplatīšanos | Tips Citi | Grūtības pakāpe augsta | Punkti 1 p. | Apraksts Plāno eksperimentu par skaņas izplatību. Skaidro kā izplatās skaņa. |
Numurs 3. | Nosaukums Skaņas apliekšanās un atstarošanās | Tips Citi | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Zina, kas skaņa izplatās taisnā virzienā, tā var apliekties ap šķēršļiem un atstaroties. Ja skaņas atstarošanās ir spēcīga,var dzirdēt atbalsi. |
Numurs 4. | Nosaukums Instrumentu skanējums | Tips Citi | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 2 p. | Apraksts Izprot, ka skaņas var būt augstas un zemas. (D.Li.2.) |
Numurs 5. | Nosaukums Lineāla svārstības | Tips Citi | Grūtības pakāpe augsta | Punkti 1 p. | Apraksts Skaidro kā veidojas dažāda augstuma skaņas. |
Numurs 6. | Nosaukums Mūzikas instrumenti | Tips Citi | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Secina par skaņas veidošanos mūzikas instrumentos - augsta vai zema skaņa. |
Numurs 7. | Nosaukums Skaņas viļņu zīmējumi | Tips Citi | Grūtības pakāpe augsta | Punkti 1 p. | Apraksts Secina, kā veidojas augsta, zema, skaļa, klusa skaņa. Novērtē apgalvojumus par skaņas raksturlielumiem. |
Numurs 8. | Nosaukums Redzes un dzirdes veselība | Tips Citi | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 1 p. | Apraksts Rīkojas atbildīgi pret savu un citu veselību. D.6.7.5.1. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Kā rodas un izplatās skaņa? Kā atšķiras skaņas? | Ieteicamais ilgums: 00:30:00 | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 18 p. | Apraksts Treniņtests tēmā "Kā rodas un izplatās skaņa? Kā atšķiras skaņas?". Skaņas rašanās, skaņas viļņi un svārstības, skaņas skaļums un augstums, skaņas uztveršana un dzirdes saudzēšana. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
Numurs 1. | Nosaukums Kā rodas un izplatās skaņa? Kāpēc skaņas ir dažādas? | Ieteicamais ilgums: 00:30:00 | Grūtības pakāpe vidēja | Punkti 15 p. | Apraksts Pārbaudes darbs tēmā "Kā rodas un izplatās skaņa? Kā atšķiras skaņas?". Skaņas rašanās, skaņas viļņi un svārstības, skaņas skaļums un augstums, skaņas uztveršana un dzirdes saudzēšana. |