Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Saite uz SKOLA 2030 programmu | |
3. | Temata apguves norise |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kopas jēdziens | Kopa, tukša kopa, apzīmējumi, pieraksta veidi. |
2. | Apakškopa | Definīcija un piemēri. |
3. | Skaitļu kopas (N, Z, Q, I, R, C) | Skaitļu kopu definīcijas un apzīmējumi |
4. | Darbības ar kopām: šķēlums, apvienojums, kopu atņemšana | Darbību definīcijas un piemēri |
5. | Venna diagramma un kopas | Parādīta Venna diagrammas saistība ar kopām. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kopas pieraksts I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas pareizu kopas pierakstu pēc elementu īpašības. |
2. | Kopas pieraksts II | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas pareizo intervālu un pierakstu ar īpašību. Zina zīmes - nav lielāks, nav mazāks. |
3. | Galīgu, bezgalīgu, tukšu kopu atpazīšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, vai kopa ir galīga, bezgalīga, tukša |
4. | Apakškopas noteikšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Doti skaitļu kopu apzīmējumi. N, Q, R, I, Z |
5. | Apakškopas izvēle | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas kopai apakškopu. Piemēri par skaitļa dalāmiem. |
6. | Apakškopa kā intervāls | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Izvēlas dotā intervāla apakškopu. |
7. | Divu intervālu šķēlums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Divu intervālu šķēluma noteikšana, nav dots zīmējums |
8. | Galīgu kopu šķēlums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dotas kopas ar skaitļiem |
9. | Triju galīgu kopu šķēlums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Nosaka triju galīgu kopu šķēlumu |
10. | Divu intervālu apvienojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Divu intervālu apvienojuma noteikšana, nav dots zīmējums |
11. | Galīgu kopu apvienojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 0,9 p. | Dotas kopas ar skaitļiem |
12. | Galīgu kopu atņemšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dotas kopas ar skaitļiem |
13. | Galīgu kopu atņemšana | 2. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Kopu atņemšanā nosaka nezināmo elementu. |
14. | Kopu simboli | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Atpazīst matemātiskos simbolus par kopām |
15. | Venna diagramma I | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Lieto Venna diagrammu bez atņemšanas katrā no riņķiem. Dots šķēlums un starpības. |
16. | Venna diagramma II | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Dots šķēlums, jāizpilda kopu atņemšana. |
17. | Venna diagramma III | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Parādīts risinājums ar Venna diagrammu un kopām. |
18. | Venna diagramma IV | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Aprēķina šķēlumu, ja dots kopas apjoms un kopu starpības. |
19. | Nevienādību sistēmas atrisinājumu kopa I | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Vienkāršas nevienādību sistēmas atrisinājuma noteikšana ar intervālu. |
20. | Nevienādību sistēmas atrisinājums | 1. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izpratne par kopu šķēlumu. Vienmēr viena atbilde |
21. | Nevienādību sistēmas atrisinājumu kopa II | 2. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Lineāra un kvadrātnevienādība. Apskata intervālu apvienojumu un šķēlumu. |
Eksāmenu uzdevumi (PROF)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kopas apakškopa (2024) | Citi | vidēja | 1 p. | Izvēlas pareizi pierakstītu kopas apakškopu. |
2. | Venna diagramma (2024) | Citi | vidēja | 2 p. | Cik tūristu ir grupā? |
3. | Galīgu kopu atņemšana (2024) | Citi | augsta | 2 p. | Nosaka nezināmos elelmentus. |
4. | Darbības ar kopām (2022) | Citi | vidēja | 2 p. | Darbību definīcijas un piemēri Kopu šķēlums vai apvienojums. |
5. | Venna diagramma (2016) | Citi | vidēja | 1 p. | Aprēķina to elementu skaitu, kuriem nepiemīt noteiktās īpašības. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Galīgu kopu šķēlums | Citi | vidēja | 2 p. | Nosaka galīgu kopu šķēlumu |
2. | Lieto darbības ar kopām | Citi | vidēja | 3 p. | No 10. klases 30 skolēniem 19 dzied korī, 15 nodarbojas ar sportu, bet 7 skolēniem nav papildus nodarbību. Cik skolēnu dzied un sporto, tikai dzied, tikai sporto? |
3. | Galīga, bezgalīga, tukša kopa | Citi | vidēja | 1 p. | Galīgu, bezgalīgu, tukšu kopu atpazīšana |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Kopu simbolika. Apakškopa | 00:15:00 | vidēja | 7 p. | Atpazīt kopas, apakškopas, simbolus. Teksta uzdevums par kopām |
2. | Darbības ar kopām | 00:20:00 | vidēja | 8,9 p. | Šķēlums, apvienojums, atņemšana |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Teksta uzdevumi, kuros izmanto kopas | 00:20:00 | vidēja | 7 p. | Venna diagrammas pielietojums. |