Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Kultūra un to veidojošie komponenti | Teorija par dažādām kultūras daļām un aspektiem, kas veido vienotu cilvēka, sabiedrības un tautu pasaules kopainu, dzīves un darbības vidi. |
2. | Pasaules valodas | Teorija par pasaules vaodu klasifikāciju, to radniecību valodu saimēs un grupās. Uzsvars uz Indoeiropiešu valodu saimes grupām un tajā ietilpstošo tautu valodām. |
3. | Rakstības veidi pasaulē | Teorija par pasaules tautu valodu dažādiem rakstības jeb semantiskas informacijas pārneses veidiem un sistēmām, kas ir garīgās kultūras sastāvdaļa, elements. |
4. | Reliģijas pasaulē | Teorija par reliģiju, tās veidiem pasaulē un kā svarīgu tautas garīgās kultūras sastāvdaļu. |
5. | Kultūras reģioni - 1 | Teorija, ieskats par Eiropas, Slāvu, Eiroaustrālijas, Angloamerikas un Latīņamerikas kultūrvēstriskajiem reģioniem. |
6. | Kultūras reģioni - 2 | Teorija, ieskats par Islama, Aizsahāras Āfrikas, Ķīnas - Japānas, Indijas, DA Āzijas un Okeānijas salu kultūras reģioniem. |
7. | Kultūras reģioni - 3 | Teorija, ieskats par Indijas, Dienvisaustrumu Āzijas un Okeānijas salu kultūrvēstriskajiem reģioniem. |
8. | Latvijas kultūrvēsturiskie novadi | Teorija par Latvijas kultūrvēsturisko novadiem, tajā ietilpstošām pilsētām un to heraldiskajiem simboliem ģerboņos. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Jēdzieni par kultūras reģioniem | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme atpazīt ar kultūras ainavām un reģioniem saistītos pamata jēdzienus. |
2. | Valodu radniecība | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prasme orientēties pasaules valodu saimēs un to grupās un izcelsmes radniecības pakāpē. |
3. | Latvijas kultūrvēsturiskie novadi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Prasme sagrupēt dotos kultūras elementus un citu ar kultūru saistītu informāciju atbilstoši Latvijas kultūrvēsturiskajiem novadiem. |
4. | Pasaules reliģijas - 1 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme raksturot, atpazīt dažādas reliģijas kā vienu no kultūras reģionu sastāvdaļām, zināt reliģiju ģeogrāfisko izplatību pasaulē, orientēties to galvenās iezīmēs. |
5. | Pasaules reliģijas -2 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme sagrupēt dotos reliģiskās kultūras elementus un citu ar kultūru saistītu informāciju atbilstoši dotajam pasaules kultūras reģionam. |
6. | Pasaules valodas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt dotās tautu valodas pēc to piederības valodu saimei un grupai, ar akcentu uz Indoeiropiešu valodu saimi. |
7. | Kultūras reģioni un ainavas - 1 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme sagrupēt dotos kultūras elementus un citu ar kultūru saistītu informāciju atbilstoši pasaules kultūrvēsturiskajiem reģioniem. |
8. | Kultūras reģioni un ainavas - 2 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme sagrupēt dotos kultūras elementus un citu ar kultūru saistītu informāciju atbilstoši pasaules kultūrvēsturiskajam reģionam. |
9. | Kultūras elementi - 1 | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prasme atšķirt nemateriālos jeb garīgos kultūras elementus no materiāliem elementiem jeb artefaktiem, t.sk. arī pasaues masu un latviešu, Latvijas kultūrā. |
10. | Kutūras elementi -2 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme pēc dotā attēla noteikt vai iegūt informaciju par dotajiem nemateriālās, garīgās kultūras elementiem, to izcelsmi. |
11. | Kultūras elementi - 3 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme pēc dotā attēla noteikt vai iegūt informaciju par dotajiem garīgās kultūras elementiem, kas saistās ar valodām un to rakstības sistēmu un citām iezīmēm. |
12. | Kultūras objekti pasaulē | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme analizēt dotā attēla informatīvo, vizuālo saturu un noteikt tā piederību attiecīgais valstij un kultūras reģionam pasaulē. |
13. | Kultūras reģioni -1 | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prasme elementāri orientēties pasaules kultūru reģionu kartē un noteikt prasīto reģionu. |
14. | Kultūras reģioni- 2 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme pēc dotā attēla noteikt kultūras reģionu un kartē tā ģeogrāfisko stāvokli pasaulē. |
15. | Latvijas kultūrvēsturiskie novadi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme atpazīt galvenos Latvijas kultūrvēsturisko novadu vai ar tiem saistītos heraldiskos simbolus (ģerboņus, karogus). |
16. | Pasaules kultūrainavas - 1 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme pēc dotajā attēlā raksturīgajiem ainaviskajiem kultūras ainavas elementiem noteikt tiem atbilstošo pasaules kultūras reģionu, vietām pat saglabājot pirmskolonizācijas kultūras iezīmes. |
17. | Pasaules kultūrainavas - 2 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme pēc dotajā attēlā raksturīgajiem ainaviskajiem kultūras ainavas elementiem noteikt tiem atbilstošo pasaules kultūras reģionu, vietām pat saglabājot pirmskolonizācijas kultūras iezīmes. |
18. | Pasaules kultūrainavas - 3 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme pēc dotajā attēlā raksturīgajiem ainaviskajiem kultūras ainavas elementiem noteikt tiem atbilstošo pasaules kultūras reģionu, vietām pat saglabājot pirmskolonizācijas kultūras iezīmes. |
19. | Latvijas kultūrainavas - 1 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme pēc dotajā attēlā raksturīgajiem ainaviskajiem kultūras ainavas elementiem, apdzīvoto vietu siluetiem noteikt tiem atbilstošo Latvijs kultūras novadu, apkaimi vai vietu. |
20. | Latvijas kultūrainavas - 2 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme pēc dotajā attēlā raksturīgajiem ainaviskajiem kultūras ainavas elementiem, apdzīvoto vietu siluetiem noteikt tiem atbilstošo Latvijs kultūras novadu, apkaimi vai vietu. |
21. | Latvijas pilsētu ģerboņu heraldika - 1 | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prasme pēc dotajiem Latvijas pilsētu ģerboņu heraldiskajiem kultūras elementiem noteikt pilsētu un tās piederību kultūrvēsturiskajam novadam Latvijā. |
22. | Latvijas pilsētu ģerboņu heraldika - 2 | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prasme pēc dotajiem Latvijas pilsētu ģerboņu heraldiskajiem kultūras elementiem noteikt pilsētu un tās piederību kultūrvēsturiskajam novadam Latvijā. |
23. | Valstis un to kultūra | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Prasme atbilstoši dotajam kultūras objektam vai elementam noteikt izcelsmes valsts piederību. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pasaules un Latvijas kultūrainavas I | 00:20:00 | vidēja | 10 p. | Dažāda veida uzdevumi par pasaules un Latvijas kultūras reģioniem, novadiem un kultūrainavām, tajās esošajiem kultūras elementiem. |
2. | Pasaules un Latvijas kultūrainavas IV | 00:30:00 | vidēja | 6 p. | Dažāda veida uzdevumi par pasaules un Latvijas kultūras reģioniem, novadiem un kultūrainavām, tajās esošajiem kultūras elementiem. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pasaules un Latvijas kultūrainavas II | 00:35:00 | vidēja | 10 p. | Dažāda veida uzdevumi par pasaules un Latvijas kultūras reģioniem, novadiem un kultūrainavām, tajās esošajiem kultūras elementiem. |
2. | Pasaules un Latvijas kultūrainavas III | 00:40:00 | vidēja | 12 p. | Dažāda veida uzdevumi par pasaules un Latvijas kultūras reģioniem, novadiem un kultūrainavām, tajās esošajiem kultūras elementiem. |