Satura rādītājs:

Materiāli skolotājiem

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Satura rādītājs
2. Prezentācijas secība Skolēns izprot secību, kā veidojama mutvārdu prezentācija.

Teorija

Numurs Nosaukums Apraksts
1. Vārds vārdnīcā Skolēns atkārto, kas ir vārdu nozīme. Izprot principus, kā tiek veidota vārdnīca. Zina, kas ir šķirklis. Zina, kurās vārdnīcās meklēt vārdu nozīmi.
2. Mutvārdu prezentācija Skolēns izprot galvenos principus, kas jāievēro mutvārdu prezentācijā. Izprot mutvārdu prezentācijas daļas. Zina, kā noformēt atsauces uzskates materiālos.
3. Produkta nosaukums, etiķete Izprot, kāda informācija ir rakstīta uz pārtikas produkta etiķetes.

Uzdevumi

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Vārda nozīmes meklēšana 1. izziņas līmenis zema 1 p. Prot atrast vārdnīcā dažādu vārdu nozīmes skaidrojumu. Pievērš uzmanību atšķirīgiem vārdiem nozīmes skaidrojumā.
2. Vārdnīcas šķirklis. 1. izziņas līmenis zema 1 p. Skolēns izprot, kā tiek veidots vārdnīcas šķirklis. Spēj izvēlēties no diviem līdzīgiem skaidrojumiem pareizo variantu.
3. Virsraksts tekstam par maizi 1. izziņas līmenis zema 1 p. Skolēns, izlasot tekstu, spēj izprast to, saskatīt tā tematu un izvēlēties atbillstošāko virsrakstu!
4. Labākais prezentācijas ievads 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns izprot, kā veido mutvārdu prezentācijas ievadu. Spēj atrast tēmai piemērotāko prezentācijas ievadu.
5. Prezentācijas nobeigums 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns izprot nobeiguma veidošanas nosacījumus. Spēj izdomāt saistošu prezentācijas nobeigumu.
6. Trūkstošā informācija 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēni izprot, kāda informācija ir uz produkta etiķetes, kā tā tiek noformēta.
7. Patiess vai aplams apgalvojums 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns lasot tekstu saistītā valodā, izprot tā jēgu un izvērtēt apgalvojumu pareizumu.
8. Uzskates materiāls 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns izprot, kuros gadījos kādu prezentācijas uzskates materiāls ir vislabāk lietojams.
9. Pareizā atsauce 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns izprot atsaucu veidošanu, zina kādai informācijai jābūt atsaucē.
10. Trūkstošā atsauce 2. izziņas līmenis vidēja 2 p. Skolēns izprot, kura informācija ir būtiska atsauces veidošanā un literārā saraksta noformēšanā.
11. Trūkstošā informācija uz etiķetes 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Skolēns izprot, kāda informācija ir atrodama uz pārtikas produkta etiķetes un prot ieraudzīt trūkstošo informāciju.
12. Produkta nosaukums 3. izziņas līmenis augsta 3 p. Pēc produkta apraksta spēj izvēlēties tam atbilstošāko nosaukumu.

Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Tips Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Nepieciešamā informācija Citi vidēja 2 p. Skolēns spēj izvēlēties informāciju pēc tās svarīguma, atbilstoši apskatāmai tēmai.
2. Teikuma pabeigšana Citi vidēja 2 p. Skolēns lasot tekstu, spēj atrast svarīgākos vārdus, izprot teksta saturu.

Testi

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Informācijas atlase un apkopošana.Mutvārdu prezentācijas veidošana. Produkta etiķete 00:00:00 vidēja 14 p. Skolēns spēj atlasīt informāciju. Izprot, kā veidot mutvārdu prezentāciju un tai nepieciešamos palīgmateriālus, spēj strādāt ar dažādas sarežģītības tekstiem. Izprot atsauču veidošanu. Prot nolasīt informāciju no pārtikas produkta etiķetes.

Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)

Numurs Nosaukums Ieteicamais ilgums: Grūtības pakāpe Punkti Apraksts
1. Informācijas atlase un apkopošana. Mutvārdu prezentācijas veidošana. Produkta etiķete 00:00:00 vidēja 20 p. Skolēns spēj lasīt dažāda veida tekstus,saprast un atlasīt informāciju. Prot izveidot mutvārdu prezentāciju un zina, kādus uzskates materiālus lietot, lai prezentētu izvēlēto tēmu. Izprot un spēj nolasīt informāciju no pārtikas produkta etiķetes.