Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Vārds vārdnīcā | Skolēns atkārto, kas ir vārdu nozīme. Izprot principus, kā tiek veidota vārdnīca. Zina, kas ir šķirklis. Zina, kurās vārdnīcās meklēt vārdu nozīmi. |
2. | Mutvārdu prezentācija | Skolēns izprot galvenos principus, kas jāievēro mutvārdu prezentācijā. Izprot mutvārdu prezentācijas daļas. Zina, kā noformēt atsauces uzskates materiālos. |
3. | Produkta nosaukums, etiķete | Izprot, kāda informācija ir rakstīta uz pārtikas produkta etiķetes. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Vārda nozīmes meklēšana | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prot atrast vārdnīcā dažādu vārdu nozīmes skaidrojumu. Pievērš uzmanību atšķirīgiem vārdiem nozīmes skaidrojumā. |
2. | Vārdnīcas šķirklis | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns izprot, kā tiek veidots vārdnīcas šķirklis. Spēj izvēlēties no diviem līdzīgiem skaidrojumiem pareizo variantu. |
3. | Virsraksts tekstam par maizi | 1. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Skolēns, izlasot tekstu, spēj izprast to, saskatīt tā tematu un izvēlēties atbilstošāko virsrakstu! |
4. | Teikums, kas vislabāk atbilst ievada mērķim | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izprot, kā veido mutvārdu prezentācijas ievadu. Spēj noteikt, ko pauž dažādi ievada teikumi. Spēj izvēlēties atbilstošāko ievadu savai prezentācijai. |
5. | Prezentācijas nobeigums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skolēns izprot nobeiguma veidošanas nosacījumus. Spēj atrast izteikumam atbilstošāko nobeiguma mērķi. Prot izdomāt savai prezentācijai atbilstošāko nobeigumu. |
6. | Patiess vai aplams apgalvojums | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns lasot tekstu saistītā valodā, izprot tā jēgu un izvērtēt apgalvojumu pareizumu. |
7. | Uzskates materiāls | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot, kuros gadījos kādu prezentācijas uzskates materiāls ir vislabāk lietojams. |
8. | Prezentācijas secība | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot secību, kā veidojama mutvārdu prezentācija. |
9. | Pareizā atsauce | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot atsaucu veidošanu, zina kādai informācijai jābūt atsaucē. |
10. | Trūkstošā atsauce | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns izprot, kura informācija ir būtiska atsauces veidošanā un literārā saraksta noformēšanā. |
11. | Trūkstošā informācija uz etiķetes | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Skolēns izprot, kāda informācija ir atrodama uz pārtikas produkta etiķetes un prot ieraudzīt trūkstošo informāciju. |
12. | Produkta nosaukums | 3. izziņas līmenis | augsta | 1 p. | Pēc produkta apraksta spēj izvēlēties tam atbilstošāko nosaukumu. |
13. | Teikuma pabeigšana | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skolēns lasot tekstu, spēj atrast svarīgākos vārdus, izprot teksta saturu. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Trūkstošā informācija | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēni izprot, kāda informācija ir uz produkta etiķetes, kā tā tiek noformēta. |
2. | Nepieciešamā informācija | Citi | vidēja | 2 p. | Skolēns spēj izvēlēties informāciju pēc tās svarīguma, atbilstoši apskatāmai tēmai. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Informācijas atlase un apkopošana. Mutvārdu prezentācija. Produkta etiķete I | 00:20:00 | vidēja | 14 p. | Skolēns spēj atlasīt informāciju. Izprot, kā veidot mutvārdu prezentāciju un tai nepieciešamos palīgmateriālus, spēj strādāt ar dažādas sarežģītības tekstiem. Izprot atsauču veidošanu. Prot nolasīt informāciju no pārtikas produkta etiķetes. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Informācijas atlase un apkopošana. Mutvārdu prezentācija. Produkta etiķete II | 00:40:00 | vidēja | 20 p. | Skolēns spēj lasīt dažāda veida tekstus,saprast un atlasīt informāciju. Prot izveidot mutvārdu prezentāciju un zina, kādus uzskates materiālus lietot, lai prezentētu izvēlēto tēmu. Izprot un spēj nolasīt informāciju no pārtikas produkta etiķetes. |