Satura rādītājs:
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Dzimtbūšanas atcelšana Latvijas teritorijā | Apraksts par dzimtbūšanu, dzimtbūšanas atcelšanu Krievijas impērijā. |
2. | Jaunlatviešu kustība | Apraksts par jaunlatviešu kustību un paralēli Eiropā notiekošajiem procesiem. |
3. | Jaunās strāvas kustība un sociālistiskā kustība | Apraksts par Jaunās strāvas kustību un sociālismu, kā arī tā izpausmēm Eiropā 19.gs. |
4. | 1905.gada revolūcija | Apraksts par 1905.gada cēloņiem, norisi un sekām Latvijas teritorijā. |
5. | Atgādne un jēdzieni tēmas ietvaros | Zina tēmas tēmas ievaros zīmīgus faktus un jēdzienus. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Dzimtbūšanas atcelšana - apgalvojumi | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina faktus par dzimtbūšanas atcelšanu Latvijas teritorijā. |
2. | Jaunlatvieši - patiess/aplams | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina faktus par jaunlatviešu kustību. |
3. | Darbs ar atgādni I | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atgādnē atrod atbilstošo informāciju. |
4. | 1905.gada revolūcijas cēloņi/sekas | 1. izziņas līmenis | zema | 2 p. | Zina 1905.gada revolūcija cēloņus/sekas. |
5. | Notikumi hronoloģiskā secībā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Zinu svarīgākos faktus par Latvijas vēstures notikumiem 19./20.gs. mijā, protu salikt notikumus hronoloģiskā secībā. |
6. | Apgalvojumi - jaunlatvieši | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst un spēj ielikt kontekstā jēdzienus un atslēgas vārdus kas saistīti ar jaunlatviešu kustību. |
7. | Apgalvojumi - 19.gs. beigas Latvijas teritorijā un Jaunā strāva | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst un spēj ielikt kontekstā jēdzienus un atslēgas vārdus kas saistīti ar 19.gs. beigām un Jaunās strāvas kustību. |
8. | Vēsturiskās personības 19./20.gs. Latvijas teritorijā. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst svarīgākās personības 18.-20.gs. norisēs Latvijas teritorijā. |
9. | Atrodi atbilstošos jēdzienus | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Atpazīst jēdzienus saistībā ar Latvijas vēstures kontekstu 19./20.gs. mijā. |
10. | 1905.gada revolūcija apgalvojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Papildina apgalvojumus par 1905.gada revolūcijas norisi. |
11. | Avota analīze K.Valdemāra raksts | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizē K.Valdemāra rakstu par latviešu nācijas vajadzībām 19.gs. vidū. |
12. | Avota analīze - Jaunā strāva | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizē avotu, kurā atspoguļotas Raiņa un Aspazijas pārdomas par Jaunās strāvas darbību. |
13. | Darbs ar karti - Latvija Krievijas impērijas sastāvā | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēta karti, kurā atspoguļota Latvijas teritorija Krievijas impērijas sastāvā. |
14. | Avota analīze - Garība "Latvieši" | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Analizē fragmentus no G.Merķeļa "Latvieši". |
15. | Latviešu nācijas veidošanās | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Atpazīst dažādu 19./20.gs. kultūras mantojumu Latvijas teritorijā un nosaka tā nozīmi latviešu nācijas veidošanās procesā. |
16. | Jaunlatviešu un Jaunās strāvas ietekme uz latviešu nācijas veidošanos | 3. izziņas līmenis | augsta | 3 p. | Atpazīst Jaunlatviešu un Jaunās strāvas ietekmi uz latviešu nācijas veidošanos. |
Papildu uzdevumi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Darbs ar atgādni II | Citi | vidēja | 2 p. | Meklē atgādnē informāciju - izdara secinājumus. |
2. | Personības 19.gs/20.gs mijā | Citi | vidēja | 2 p. | Atpazīst zīmīgas personības 19.gs.-20.gs. Latvijas teritorijas norisēs, nosauc to paveikto. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Latviešu nācijas veidošanās I | 00:00:00 | vidēja | 20 p. | Demonstrē zināšanas un prasmes par tematā apgūto. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Latviešu nācijas veidošanās | 00:00:00 | vidēja | 24,5 p. | Demonstrē tematā apgūtās zināšanas un prasmes. |