Satura rādītājs:
Materiāli skolotājiem
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Satura rādītājs | |
2. | Valstis ekonomikas sektoros | Prasme noteikt un sasummēt nozares, kas ietilpst primārajā saimniecības sektotā, kā arī pēc tabulas dotajiem sektoru procentuālajiem īpatsvariem un diagrammā atliktajiem punktiem, noteikt valsts atrašnās vietu trijstūra diagrammā citu valstu vidū. |
Teorija
Numurs | Nosaukums | Apraksts |
---|---|---|
1. | Pasaules saimniecības struktūra | Teorija par saimniecības jeb ekonomikas sektoriem un tajos ietilpstošajām nozarēm. |
2. | Nozaru izvietojuma principi | Teorija par pasaules saimniecības jrb ekonomikas nozaru galvenajiem ģeogrāfiskajiem izvietojuma principiem. |
3. | Klārka-Fišera sektoru modelis | Teorija par valsts saimniecības attīstības posmiem laika gaitā, Klārka - Fišera modelī attēlotās sektoru modeļu izmaiņu koncepcija pirmsindustriālai, industriālai un pēcīndustriālai (postindustriālai) ekonomiskās attīstības stadijai. |
4. | Trijstūra diagramma | Teorija kas ir trijstūra diagramma, kādus rādītājus un kā tajā var attēlot un kādu analīzipēc atliktās informācijas var veikt. |
5. | Valstu ekonomiskie attīstības posmi | Teorija par pasaules valstu saimniecības vēstriskajiem attīstības posmiem, to iezīmēm un šo attīstības posmu atspoguļošanu dažādās metodikās un paņēmienos. Galvenās vienojošās kopsakarības. |
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Paraugs Apvienotai atbildei -pilsetas ievilkšana1 punkts | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | |
2. | Saimniecība. Jēdzieni. | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme orientēties, izprast ar saimniecību saistītos pamatjēdzienos. |
3. | Saimniecības sektoru nozares -1 | 1. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt dotajai nozarei notekt atbilstošo piederības saimniecības sektoru un profesiju. |
4. | Saimniecības sektoru nozares -2 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt dotajai nozarei notekt atbilstošo piederības saimniecības sektoru un profesiju. |
5. | Sektoru nozares | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prasme orientēties doto ekonomikas nozaru sektoros un pareizi sakārtot pa pāriem dotās saimniecības nozares. |
6. | Sektoru nozaru profesijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prasme orientēties doto ekonomikas nozaru sektoru profesijās un pareizi tās sakārtot pa pāriem saimniecības sektoros. |
7. | Ekonomikas sektoru valstis | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt valstis pasaulē pēc to dominējošiem nozaru sektoriem to ekonomikās. |
8. | Nozaru devums valstu IKP | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme pēc dotajiem tabulas rādītājiem trijstūra diagrammā atrast vajadzīgo valsti, kas atbilst tās nozaru procentuālajam gada īpatsvaram dotās valsts iekšzemes kopproduktā (IKP). |
9. | Nodarbinātība pa valstu nozarēm | 2. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Prasme pēc dotajiem tabulas rādītājiem trijstūra diagrammā atrast vajadzīgo valsti, kas atbilst tās nozaru procentuālajam gada īpatsvaram dotās valsts iekšzemes kopproduktā (IKP). |
10. | Galvenie ekonomikas jēdzieni | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme orientēties, izprast ar saimniecību saistītos pamatjēdzienos. |
11. | Galvenie ekonomikas pamatjēdzieni | 2. izziņas līmenis | zema | 1 p. | Prasme orientēties, izprast ar saimniecību saistītos pamatjēdzienos. |
12. | Nozaru patēriņa raksturs | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt noteikt materiālietilpīgās, energoietilpīgās, darbietilpīgās un zinātņietilpīgās nozares vai to tehnoloģisko procesu raksturu. |
13. | Darba procesi sektoros | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme noteikt noteikt dažādau darba procesu piederību atbilstošam saimniecības sektoram. |
14. | Valstu nodarbinātības struktūra | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1,5 p. | Prasme, izmantojot ārējos iziņas avotus, noteikt un klasificēt doto valstu nodarbinātības struktūru atbilstoši saimniecības nozaru grupām. |
15. | Nodarbinātības struktūra | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme kompleksi noteikt atbilstoši nodarbinātības struktūrai attiecīgo valsti. |
16. | Nodarbinātība valstu sektoros | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme no dotajām valstīm izvēlēties to valsti, kurai raksturīgs dotā sektorā nodarbināto procentuālais īpatsvars. |
17. | Valstu vieta Klārka - Fišera modelī | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme pēc dotajiem datiem orientējoši noteikt dotās valsts vietu Klārka - Fišera modelī. |
18. | Nozaru izvietojumu faktori -1 | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme atbilstoši dotajai simniecības nozarei noteikt tās attīstības izvietojumam svarīgāko, ietekmējošo izvietojuma faktoru. |
19. | Nozaru izvietojuma faktori -2 | 2. izziņas līmenis | augsta | 2 p. | Prasme atbilstoši dotajai simniecības nozarei noteikt tās attīstības izvietojumam svarīgākos, ietekmējošos izvietojuma faktorus. |
20. | Sektori un ražošanas stadijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Prasme pēc saimnieciskajiem procesiem vai stadijām noteikt to piederību ekonomikas sektoriem. |
21. | Sektori, nozares, procesu stadijas | 2. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Prasme pēc saimnieciskajiem procesiem vai stadijām noteikt to piederību ekonomikas sektoriem un tajos ietilpstošām nozarēm. |
22. | Sektoru, nozaru apgalvojumi | 2. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Prasme domāt kompleksi, piekrītot vai nepiekrītot, analizēt doto apgalvojumu, balstoties uz jau iepriekš kādreiz mācītu ģeogrāfijas kursā zināmāmu netiešu informāciju. |
23. | Kompleksais uzdevums | 3. izziņas līmenis | augsta | 4 p. | Prasme domāt komplesi saistībā ar paaules valstu saimniecības struktūru un tajā notiekošo procesu dinamiku. |
Testi
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pasaules saimniecība I | 00:25:00 | vidēja | 4 p. | Prasme orientēties ar pasaules saimniecību saistītos pamata jēdzienos, zināt ekonomikas sektoru iezīmes, galvenos nozaru izvietojuma faktorus un pēc dotās nodarbinātības struktūras notekt tai atbilstošo pasaules valsti. |
2. | Pasaules saimniecība II | 00:25:00 | vidēja | 13 p. | Prasme orientēties ar saimniecību saistītos pamata jēdzienos, sektoru nozarēs un tajās ietilpstošajās profesijās, kā arī valsti ar tajā dominējošo doto ekonomikas sektoru vai norises procesa stadiju. |
Mājasdarbu testi (slēpti no skolēniem)
Numurs | Nosaukums | Ieteicamais ilgums: | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | Pasaules saimniecība III | 00:35:00 | vidēja | 10,5 p. | Prasme orientēties saimniecības jeb ekonomikas pamata jēdzienos, nozaru sektoros, zināt to galvenās pazīmes. Orientēties nozaru devumā valstu IKP, dažādu nozaru grupu paterīņa raksturu ražošanas u.c. norises procesos, domāt kompleksi un pareizi atpazīt valsti pēc dotās nodarbinātības struktūras tajā. |
2. | Pasaules saimniecība IV | 00:40:00 | augsta | 18 p. | Prasme un iemaņas pēc dotajā iezīmēm noteikt noteikt lielos saimniecības sektorus, noteikt trijstūra diagrammās vajadzīgās valstis, atbilstoši dotajai tabulas informācijai, iespējamo vietu valsts simniecības attīstības posmu Klārka - Fišera modelī, zināt galvenos saimniecības nozaru izvietojuma faktorus, prasme domāt kompleksi, pielietojot citās tēmās un mācību priekšmetos iegūtās zināšanas. |