Satura rādītājs:
Uzdevumi
Numurs | Nosaukums | Tips | Grūtības pakāpe | Punkti | Apraksts |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1. daļas 1. uzdevums. Šūnu uzbūve | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Salīdzina dažādu organismu šūnu uzbūvi. |
2. | 1. daļas 2. uzdevums. Vielu sintēze šūnu organoīdos | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc attēla atpazīst šūnas sastāvdaļu, tās sintezēto organisko vielu. |
3. | 1. daļas 3. uzdevums. Olbaltumvielu sintēze | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kā notiek olbaltumvielu sintēze, kāda loma ir katrai no nukleīnskābēm tajā. |
4. | 1. daļas 4. uzdevums. Augu audu funkcijas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Mikroskopa attēlā pazīst augu audus, zina to funkcijas. |
5. | 1. daļas 5. uzdevums. Aminoskābes | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot olbaltumvielu uzbūvi, enzīmu ietekmi uz olbaltumvielu struktūru. |
6. | 1. daļas 6. uzdevums. Smadzeņu uzbūve | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kādas ir galvas smadzeņu sastāvdaļu funkcijas. |
7. | 1. daļas 7. uzdevums. Uzturvielas un to funkcijas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kādas ir dažādu uzturvielu funkcijas organismā. |
8. | 1. daļas 8. uzdevums. Asinsrite | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Zina, kā atšķiras dažādi asinsvadi, pēc shēmas spēj tos noteikt. |
9. | 1. daļas 9. uzdevums. Fotosintēzes process | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc dotā grafika nosaka fotosintēzes ietekmējošos faktorus, skaidro to darbību. |
10. | 1. daļas 10. uzdevums. Monohibrīdiskā krustošana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka pēcnācēju genotipu, analizējot monohibrīdisko krustošanu. |
11. | 1. daļas 11. uzdevums. Ciltskoki | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc dotā ciltskoka nosaka ģimenes locekļu genotipus. |
12. | 1. daļas 12. uzdevums. Mitozes fāzes | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Apraksta mitozes fāzēs notiekošos procesus. |
13. | 1. daļas 13. uzdevums. Embrioģenēze | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro embrioģenēzes posmus. |
14. | 1. daļas 14. uzdevums. Bioloģiskie faktoi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Atpazīst dažādus bioloģiskos faktorus - attiecību veidus ekosistēmās. |
15. | 1. daļas 15. uzdevums. Barošanās tīkls | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Balstoties uz barošanās tīkla attēlu, spriež par dzīvības organizācijas līmeņiem, to saistību. |
16. | 1. daļas 16. uzdevums. Ekosistēmu izmaiņas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc dotā apraksta nosaka vides faktoru ietekmi uz organismu daudzveidību ūdenstilpē. |
17. | 1. daļas 17. uzdevums. Ekoloģiskie faktori | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Nosaka, kādi ekoloģiskie faktori ietekmē ekosistēmu. |
18. | 1. daļas 18. uzdevums. Sistemātika | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot taksonomiskās vienības, sugas un ģints nosaukuma veidošanos. |
19. | 1. daļas 19. uzdevums. Filoģenētiskais koks | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc filoģenētiskā koka salīdzina organismu kopīgās un atšķirīgās īpašības. |
20. | 1. daļas 20. uzdevums. Kladogramma | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Skaidro kladogrammā atrodamo informāciju par organismu savstarpējo saistību. |
21. | 1. daļas 21. uzdevums. Organismu pielāgotība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc dotā apraksta nosaka, kāds ir dzīvā organisma pielāgojums videi un dzīvesveidam. |
22. | 1. daļas 22. uzdevums. Ekoloģiskās problēmas | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot, kā jaunākie Latvijas biologu pētījumi spēj mazināt vides un sabiedrības veselības problēmas. |
23. | 1. daļas 23. uzdevums. Gēnu inženierija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot gēnu inženierijas procesu, tā posmus. |
24. | 1. daļas 24. uzdevums. Ģenētiski modificēti organismi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot riskus, kas saistīti ar ģenētiski modificētu organismu izmantošanu un radīšanu. |
25. | 1. daļas 25. uzdevums. DNS replikācija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izprot DNS replikācijas procesu, jaunu DNS molekulu veidošanos. |
26. | 2. daļas 1.1. uzdevums. Kukaiņu klasifikācija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 5 p. | Salīdzina dažādu organismu klasifikāciju. Apzinās, kādas ir kaitēkļu apkarošanas metodes. |
27. | 2. daļas 1.2. uzdevums. Abiotiskie faktori, lipīdu hidrolīze un akumulācija | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izprot, kādi abiotiskie faktori ietekmē kartupeļa lapgrauzi, kurās attīstības stadijās notiek tauku akumulācija, bet kurās - hidrolīze. |
28. | 2. daļas 1.3.1. uzdevums. Kukaiņu attīstības cikli | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dotā grafika spēj izvērtēt apgalvojumu patiesumu par kukaiņu attīstības cikliem un to ietekmējošajiem faktoriem. |
29. | 2. daļas 1.3.2. uzdevums. Kukaiņu attīstības cikli | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dotā grafika spēj izvērtēt apgalvojumu patiesumu par kukaiņu attīstības cikliem un to ietekmējošajiem faktoriem. |
30. | 2. daļas 1.3.3. uzdevums. Kukaiņu attīstības cikli | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Pēc dotā grafika spēj izvērtēt apgalvojumu patiesumu par kukaiņu attīstības cikliem un to ietekmējošajiem faktoriem. |
31. | 2. daļas 1.4. uzdevums. Kaitēkļu apkarošanas metodes | 3. izziņas līmenis | vidēja | 6 p. | Izmantojot doto informāciju, analizē kaitēkļu apkarošanas metodes, to trūkumus un priekšrocības, tagad un nākotnē. |
32. | 2. daļas 2.1. uzdevums. Hormonu darbība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro atslēgas - slēdzenes principu hormonu piesaistē šūnas membrānai. |
33. | 2. daļas 2.2. uzdevums. Hormonu darbība organismā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Pēc shēmas spriež par hormonu darbību organismā, organisma regulācijas procesiem. |
34. | 2. daļas 2.3. uzdevums. Glikozes līmeņa izmaiņas asinīs | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pēc dotajiem datiem analizē un izdara secinājumus par glikozes līmeņa izmaiņām asinīs, problēmām, kas ar to saistītas. |
35. | 2. daļas 2.4.1. uzdevums. Uzturvērtība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pamato produkta īpašības, balstoties uz informāciju tabulā. |
36. | 2. daļas 2.4.2. uzdevums. Uzturvērtība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Ar aprēķiniem pamato produkta uzturvērtības īpašības. |
37. | 2. daļas 2.4.3. uzdevums. Uzturvērtība | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Pēc tabulā dotās informācijas, pamato produktu uzturvērtības īpašības. |
38. | 2. daļas 2.5. uzdevums. Glikozes uzsūkšanās | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Skaidro glikozes uzsūkšanās zarnās un tālāk asinīs procesu. |
39. | 2. daļas 2.6.1. uzdevums. Glikoze asinsrites sistēmā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot doto shēmu, nosaka asinsvadu un raksturo tajā esošo glikozes koncentrāciju. |
40. | 2. daļas 2.6.2. uzdevums. Glikoze asinsrites sistēmā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot doto shēmu, nosaka asinsvadu un raksturo tajā esošo glikozes koncentrāciju. |
41. | 2. daļas 2.6.3. uzdevums. Glikoze asinsrites sistēmā | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izmantojot doto shēmu, nosaka asinsvadu un raksturo tajā esošo glikozes koncentrāciju. |
42. | 2. daļas 2.7. uzdevums. Glikoze nierēs | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izprot glikozes koncentrācijas izmaiņas nierēs veselam un ar cukura diabētu slimam cilvēkam. |
43. | 2. daļas 3.1. uzdevums. Pētnieciskais darbs "Katalāze rauga šūnu suspensijā" | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Formulē plānotā pētījuma hipotēzi un teorētisko pamatojumu, atbilstošu dotajam situācijas aprakstam. |
44. | 2. daļas 3.2. uzdevums. Pētnieciskais darbs "Katalāze rauga šūnu suspensijā" | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Pētījumā saskata un apraksta, nemainīgo, mainīgo un fiksēto lielumu. |
45. | 2. daļas 3.3.1. uzdevums. Pētnieciskais darbs "Katalāze rauga šūnu suspensijā" | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Izvēlas atbilstošos piederumus un mērierīces pētījuma veikšanai. |
46. | 2. daļas 3.3.2. uzdevums. Pētnieciskais darbs "Katalāze rauga šūnu suspensijā" | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Veido pētījuma darba gaitu. |
47. | 2. daļas 3.3.3. uzdevums. Pētnieciskais darbs "Katalāze rauga šūnu suspensijā" | 3. izziņas līmenis | vidēja | 1 p. | Paredz, kādi darba drošības noteikumi ir jāievēro eksperimenta laikā. |
48. | 3. daļas 1.1. uzdevums. Kompleksais pētījums. Datu reģistrācijas tabula | 3. izziņas līmenis | vidēja | 4 p. | Aizpilda tukšos datu reģistrācijas tabulas laukus, balstoties uz pētījuma aprakstu. |
49. | 3. daļas 1.2. uzdevums. Kompleksais pētījums. Grafiks | 3. izziņas līmenis | vidēja | 2 p. | Uzzīmē grafiku, atbilstoši reģistrētajiem datiem. |
50. | 3. daļas 1.3. uzdevums. Kompleksais pētījums. Rezultātu analīze | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Analizē pētījuma iegūtos datus, salīdzinot tos ar situācijas aprakstā doto informāciju un teoriju, izmantojot zinātnisko valodu. |
51. | 3. daļas 1.4. uzdevums. Kompleksais pētījums. Eksperimenta izvērtēšana | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Izvērtē eksperimentu un iesaka uzlabojumus, lai iegūtu drošus un ticamus datus. |
52. | 3. daļas 1.5. uzdevums. Kompleksais pētījums. Secinājumi | 3. izziņas līmenis | vidēja | 3 p. | Formulē secinājumus atbilstoši hipotēzei un iegūtajiem rezultātiem. |